שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » הגל השני כאן: האם ישראל לקראת סגר נוסף?
קורונה
ראש הממשלה רמז הבוקר בפעם הראשונה, כי ישראל לא תהסס להחזיר את הסגר אם קצב העלייה בתחלואה יימשך בקצב שחווינו בשבוע האחרון
מודעה מטעם מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות למלחמה בקורונה

בעוד קצב העלייה במספר החולים מטריד את מערכת הבריאות, הרי שהעיר אלעד זכתה בסוף השבוע לתשומת לב מיוחדת לאור התקרבותה להגדרת הסיווג של 'עיר אדומה' בשל הכפלת מספר החולים בשבוע החולף.

ביום שישי, שעה קלה לפני שבת שוחח שר הבריאות יולי אדלשטיין עם ראש העיר ישראל פרוש ועם רבני העיר, הרב גרוסמן והרב מלכה, וביקש מהם להנחות את ראשי הקהילות וגבאי בתי הכנסת להגביר את הערנות ולאכוף בנחישות את כללי הבריאות בקרב המתפללים.

במקביל בימים האחרונים נרשמו התפרצויות נוספות בריכוזים חרדים בעיקר בגני ילדים ובתי ספר שנסגרו לאחר שאובחנו בהם תלמידים ואנשי צוות שהתגלו כמאומתים.

כך בבני ברק נסגרו הגנים הבאים: גן לאה בוגרד, גן אתי כהן וגן חני פיליפ. לאחר שהתגלו בהם חולי קורונה. כך גם ישיבת "מאור ישראל" גם היא בבני ברק, סגרה את שעריה באופן זמני לאחר ששני משגיחים בישיבה נמצאו חיוביים לנגיף.

במקביל, אמש דווח כי חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף יכנס לבידוד לאחר ששה אברכים בבית המדרש "יחווה דעת" בראשותו ובהם חתנו נדבקו בנגיף.

יצוין כי דו"ח אמ"ן שנמסר לראש הממשלה והתפרסם אמש מתריע מפני גל שני שישראל נמצאת בתחילתו, "הוא שונה מהגל הראשון, אך חמור לא פחות ממנו. אם המגיפה תתקדם כפי שראינו בימים האחרונים מבלי שהמדינה תנקוט בצעדים חריפים, אנו עלולים לראות מאות רבות של נפטרים וכ-1000 נדבקים בכל יום בתוך כחודש".

הבוקר בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו, כי "כל התחזיות המוגשים לפנינו קשות, קבינט הקורונה ידון בצעדים הנדרשים, אם לא נפקיד על ההנחיות נאלץ להחזיר את הסגר".

יצוין, כי הדברים עומדים בסתירה לדבריו של שר האוצר ישראל כץ שהבטיח רק לפני ימים אחדים, כי גם אם קצב התחלואה יהיה זהה לזה שראינו לפני כחודשיים, מדינת ישראל לא תטיל על עצמה סגר נוסף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים