שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הגר"ג אדלשטיין הורה לבחורים ללמוד בפורים
הוראה מיוחדת
לאור המצב השורר בארץ הורה מרן ראש הישיבה שליט"א כי יש לדאוג שהבחורים ישארו בישיבה ללמוד ולא ילכו לאסוף כספים בעבור הת"תים
מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א | צילום: באדיות המצלם

לקראת ימי הפורים הבעל"ט פנו ראשי ישיבות רבות מכל רחבי הארץ לקבל הוראה ממרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א לבני הישיבות כיצד לחגוג את ימי הפורים מתוך שמחה מצד אחד, ושלא ייגרם נזק מהצד השני, כך פורסם הבוקר בעיתון 'יתד נאמן'.

מרן ראש הישיבה שליט"א הורה כי השנה ראוי עוד יותר מכל שנה שכל ראשי הישיבות ידאגו שתלמידי הישיבות יישארו בימי הפורים בישיבה וילמדו, ולא יסתובבו בבתים כלל גם לא בעת סעודת פורים. בפורים ראוי להוסיף הרבה בלימוד התורה וזה הזכות היחידה שתגן להנצל מהנגיף. ובכך שלא יהיו יותר חולים, יוכלו לפתוח את זמן קיץ כרגיל ללא שום הגבלות.

מרן שליט"א אמר ש"ימי הפורים הם זמן מסוגל לזכות לקבלת התורה ולמעלות הרוחניות. לכן חובה גדולה להתחזק בימים אלו בלימוד התורה כי רק על ידי כך ניתן לזכות למעלות העליונות. וידוע כי אלו שעוסקים בתורה בפורים יש להם הצלחה וסייעתא דשמיא בכל ימות השנה, כי זכות התורה היא יותר מכל הזכויות, והתורה נותנת הצלחה בכל העניינים, בפרט בזמן שיש ניסיונות וקשה יותר ללמוד, אם מתגברים ומשתדלים לעסוק בתורה למרות הניסיונות, זה נותן זכויות גדולות מאד". 

לאחר הוראת מרן ראש הישיבה שליט"א הודיעו ישיבות רבות שמבטלים את איסוף הכספים בבתים בשנה זו, והוספת סדרי לימוד מיוחדים בליל פורים וביומו, וכן סדרי לימוד מיוחדים לאברכים. שזו תהיה הזכות שתגן על עם ישראל מהמגיפה שנמצאת בעולם כבר שנה שלמה וכילתה רבים רבים מעם ישראל ובינהם מגדולי ישראל זצ"ל.

סדרי לימוד מיוחדים יתקיימו השנה בישיבות רבות כפוניבז', עטרת שלמה, ארחות תורה, אור ישראל, תורה בתפארתה, נחלת הלווים, בית מדרש עליון, רינה של תורה בכרמיאל, מיר ברכפלד ועוד עשרות ישיבות ברחבי הארץ כאשר בישיבות אלו יתקיים איסוף הכספים בדרך הטלפון ובמכתבים, כאשר ברור שיש עדיפות לפעולה בדרך זו שבה אין כל חשש.

בדבריו הורה מרן ראש הישיבה שליט"א להורים לפקוח עין על ילדיהם מכל הגילאים, שלא יסתובבו כלל ברחובות הערים בימי הפורים, ובפרט בליל הפורים דבר הגורם למכשולות רבות ודרדור חמור המשפיע על כל השנה. כאשר מלבד הסכנות הגשמיות שיש השנה יותר מבכל שנה, הסכנות הרוחניות גדולות מאוד לעתיד הילדים.

מרן ראש הישיבה שליט"א אמר והוסיף: "ואשרי חלקם של כל אלו שיקיימו סדרי הלימוד בישיבות הקדושות. ובזכות כך נזכה לראות בישועת השי"ת במהרה בימינו אמן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים