שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הגר"י זילברשטיין: "למי שקר, שיקנה תנור!"
פסק מיוחד
במענה לשאלת אברכים כיצד לנהוג בימי החורף מול ההנחיה להשאיר חלון פתוח במקומות סגורים, השיב הגר"י כי "אין להתחשב באלו שקר להם, שכן מדובר בפיקוח נפש"
תשובת ר' יצחק זילברשטיין שליט"א | צילום: באדיבות המצלם

"סכנת הקורונה היא סכנה הכרוכה בפיקוח נפש וממילא מחויבים להשאיר את החלון פתוח בימות החורף", כך פסק הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורב שכונת 'רמת אלחנן' בבני ברק, במענה לשאלת אברכים.

בימים האחרונים פנו מספר אברכים לגר"י זילברשטיין כשבפיהם שאלה מעניינת בנוגע לפתיחת חלונות בימות החורף הקרים. על פי הידוע, בימות החורף הולכים אחר המיעוט עד כדי שאפילו אם רק אחד מהמתפללים מבקש לסגור את חלונות בית הכנסת – שומעין לו. אלא שכעת מבקשים האברכים לדעת כיצד לנהוג, לאחר שהתברר להם כי על פי הוראות משרד הבריאות יש להותיר חלונות פתוחים, בשל סכנת נגיף הקורונה. תשובתו של הרב התפרסמה על גבי מודעה שנתלתה במספר בתי כנסת בבני-ברק ובערים נוספות.

הגר"י זילברשטיין שקיבל את השאלה לידיו, הכריע כי היות ומדובר במצב חירום יש להותיר את החלונות פתוחים גם בימי החורף, זאת בכדי שלא להגיע לחשש פיקוח נפש. "יראה לי שסכנת הקורונה היא סכנה הכרוכה בפיקוח נפש וממילא מחויבים להשאיר את החלון פתוח, כתב הרב זילברשטיין בפסק ההלכה שפורסם בימים האחרונים בבתי כנסיות רבים.

הרב זילברשטיין מוסיף ומנמק בפסק ההלכה, כי "לטוען שהקור מפריע לו ובימות החורף יש לסגור את החלון אם מפריע למישהו, הדבר לא נאמר בזמן סכנת קורונה, ומי שקר לו שיקנה תנור חימום ואין לו זכות לדרוש את סגירת החלון".

במטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות הסבירו כי "נגיף הקורונה מועבר באמצעות טיפות הניתזות מהפה ומהאף בעיקר בדיבור. בעוד הטיפות הגדולות מגיעות למרחק של כ-2 מטרים, הרסיסים הקטנים נותרים שעות ארוכות באויר כשהם בחלל סגור ללא זרימת אוויר. שהייה ממושכת במקום צפוף וסגור מגבירה את סיכויי ההדבקה ועל כן מתבקשים המתפללים להותיר את החלונות פתוחים – ולהרחיק ילדים קטנים מחלונות בהן אין סורגים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים