שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הדד ליין של שקד לבנט להקמת ממשלת ימין
הישיבה נדחתה
סיעתו של בנט תתכנס לישיבה מכריעה. בנט הודיע לשקד כי אם מאמציה לא יישאו פרי עד לישיבת הסיעה היום ב-14:00, הוא יודיע על כניסה לממשלה עם לפיד
נפתלי בנט | צילום: פישל רוזנפלד

יו"ר ימינה נפתלי בנט הציב לבכירת מפלגתו ח"כ איילת שקד דד ליין ואמר לה כי אם לא תביא ממשלת ימין עד 10:00 – הוא ילך לממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד – כך דווח ב'חדשות 12'. אם לא יהיו שיניויים דרמטיים, בנט צפוי להודיע הערב באופן רשמי על הסכמתו לממשלה עם לפיד.

בעקבות ההתפתחות בין סער לנתניהו, ישיבת סיעת ימינה שתוכננה במקור לשעה 10:00 ברעננה נדחתה לשעה 14:00 – בהתאם נדחה הדד ליין שהציב בנט לשקד. בנט, ששוחח עם חברי סיעתו גם אתמול בצאת השבת, צפוי לעדכן אותם היום בפרטי הפגישה שלו עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד – ולשמוע את דעתם טרם ההודעה הרשמית על הממשלה החדשה.

ח"כ עמיחי שיקלי שהודיע כי יצביע נגד ממשלת בנט-לפיד ייעדר מישיבת סיעת ימינה שתתכנס ברעננה. ח"כ ניר אורבך, מקום שש ברשימת ימינה, שוקל האם להתפטר מתפקידו או לתמוך בממשלת בנט-לפיד, אם תקום. בסביבתו אומרים כי אפשרות שיצביע נגד אינה על הפרק. אם יתפטר, תכנס במקומו לכנסת שירלי פינטו שתתמוך בהקמת הממשלה.

ב'כאן חדשות' פורסם כי ימינה נתנה "אולטימטום" לליכוד – הציגו עד הערב ממשלת ימין עם סער או עריקים, או שנקים ממשלה עם לפיד. ההודעה הגיעה כתגובה להצעה שקיבלו מגורמים בליכוד להמתין להגעת המנדט לכנסת ביום חמישי.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי אמר כי הוא לא יהיה חלק מממשלת בנט-לפיד. "הממשלה הזאת היא הניצחון הגדול של מחאת הדגלים השחורים. מבחינה מוסרית, דגל שחור מתנוסס מעל ההתנהלות שלנו כרשימה בהקמת הממשלה הזאת".

"אמרנו דברים מאוד ברורים לציבור. בנט אמר שראשות ממשלה עם עשרה מנדטים זה לא דמוקרטי. אמרנו שלא נמליך את לפיד, שלא נשב עם מרצ בעקבות הצהרתה בעניין בית הדין בהאג, בנט דרש מנתניהו שלא לשבת עם רע"ם – כרגע אנחנו הולכים לעשות את כל זה", אמר שיקלי בריאיון לרשת ב.

ב'וואלה' דווח כי בכירים בגוש השמאל מסרו כי אם בנט יחליט על הצטרפות לממשלה, התכנון יהיה להניח את כל ההסכמים על שולחן הכנסת ברביעי, היום האחרון בו המנדט עוד יהיה בידי לפיד, ולהביא את הממשלה להשבעה במליאה ביום שני הבא. עד שההצבעה לא תעבור, "אי-אפשר להיות רגועים ולברך על המוגמר".

במקביל, הודיעו יש עתיד ותקווה חדשה כי צוותי המשא ומתן של המפלגות ייפגשו בשעה הקרובה, במסגרת המאמצים להקים ממשלה. גם מול מפלגת כחול לבן מנסים להתקדם במשא ומתן. יש עתיד הגיעו להסכמים קואליציוניים כבר עם שלוש מפלגות מתוך השבע שאמורות להיות חלק מהקואליציה – ישראל ביתנו, מרצ והעבודה.

שר הביטחון, בני גנץ: "‏מדינת ישראל עוד נושאת איתה את הצלקות ממחירה האכזרי של הסתה. הקריאות נגד נפתלי בנט ואיילת שקד, לא משנה באיזו דרך פוליטית יבחרו- מסוכנות, הרסניות ואנטי דמוקרטיות. אני קורא לכל מנהיגי הציבור להוקיע אותן. לא נאפשר להסתה להרים את ראשה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים