שיתוף
תגובות
משפט » הדיגיטציה מגיעה למערכת המשפט
מהפכה:
ברקע משבר הקורונה ושהייתם של אזרחים רבים בבידוד, הודיע שר המשפטים אמיר אוחנה כי יתאפשר להמציא כתבי בי-דין בדואר אלקטרוני
אמיר אוחנה | צילום: גדעון שרון, לע"מ

שר המשפטים אמיר אוחנה הוסיף הוראת שעה לתקנות סדר הדין האזרחי לפיהן ציבור המתדיינים יוכל להמציא כתבי בי-דין בדואר האלקטרוני, זאת כחלק מהמאבק נגיף הקורונה. המהלך נועד לייתר ככל הניתן העברת עותק קשיח באמצעות שליח כפי שהיה נהוג בשגרה עד כה, וכך להפחית קירבה לא הכרחית בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכן להקל על הציבור הרחב מבחינה בירוקרטית.

כתבי בי-דין כוללים בין השאר: בקשה להארכת מועד, בקשה לדחיית מועד דיון, כתב הגנה, כתב תשובה ועוד.

במשרד המשפטים הדגישו כי יידרש לאשר בכתב או טלפונית את קבלתם של כתבי בי-הדין שהוגשו באופן דיגיטלי על מנת שאלו ייחשבו כמסמכים שהומצאו, וככל שהאישור יינתן טלפונית יידרש תיעוד האישור אשר יכלול את פרטי כתב בי-הדין, זמן השיחה ושמו של האדם שמסר את האישור. הוראות השעה יהיו תקפות עד לראשון ביולי 2020, וככל שיידרש שינוי – הוא יתבצע לאחר הערכת מצב.

"כחלק משורה ארוכה של הטמעת צעדי דיגיטציה וצמצום בירוקרטיה במשרד המשפטים, אנו מוסיפים כעת נדבך חשוב בדמות המצאת כתבי בי-דין באמצעות המייל – שיוביל את מערכת המשפט כולה אל המאה ה-21. כך נשיג שתי מטרות חשובות: שמירה על הנחיות משרד הבריאות שיסייעו בצמצום התפשטותו של הנגיף וייעול המערכת למען הציבור הרחב", משר שר המשפטים, אמיר אוחנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים