שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הדיון להשבעת הממשלה ביום א' ב-16:00
לוין החליט
ביום ראשון, המליאה תתכנס לישיבה מיוחדת שבמסגרתה יבקשו בנט ולפיד את אמון הכנסת. בתום הדיון תתקיים הצבעה על הרכב הממשלה
שולחן הממשלה בכנסת | צילום: אתר הכנסת

הוועדה המסדרת תתכנס מחר (רביעי) לאישור מועד השבעת הממשלה. יו״ר הוועדה המסדרת, ח״כ אלהרר (יש עתיד), הודיעה לחברי הכנסת כי תכנס מחר בשעה 9:30 את הוועדה המסדרת על מנת לאשר את קיום הישיבה המיוחדת להשבעת הממשלה ביום א' הקרוב בשעה 16:00.

מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ שלחה מכתב ליושבת ראש הוועדה המסדרת ח"כ קארין אלהרר וכתבה כי "בהתאם לסעיף 13(ב) לחוק-יסוד: הממשלה, הודיע יושב ראש הכנסת לכנסת, ביום שני כ"ז בסיוון התשפ"א (7 ביוני 2021), את הודעתו של חבר הכנסת יאיר לפיד, לפיה הוא הרכיב ממשלת חילופים כהגדרתה בסעיף 13א(א) לחוק היסוד".

"בהתאם לסעיף 19(א)(1) לתקנון הכנסת, יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת יריב לוין, ביקשני לפנות אלייך לאישורה של הוועדה המסדרת לקיום ישיבת הכנסת על כינון הממשלה ה-36 ביום ראשון ג' בתמוז התשפ"א (13 ביוני 2021) בשעה 16:00".

"בהתאם לסעיף 2 לתקנון הכנסת, ייקבע על סדר יומה של הכנסת, במועד ישיבת כינון הממשלה, גם בחירת יושב ראש הכנסת. ניתן להודיע על מועמדות של חבר הכנסת לתפקיד יו"ר כנסת, בישיבה, בתום הדיון הסיעתי וקודם להצבעה".

"כן ביקשני יושב ראש הכנסת לפנות לוועדה המסדרת לקביעת מסגרת הזמן וסדרי הדיון לישיבת הכנסת על כינון הממשלה ה-36 כדלקמן: הדיון על ממשלת החילופים שהורכבה ייפתח בהצגת זהות ראש הממשלה וזהות ראש הממשלה החלופי, קווי היסוד של ממשלת החילופים, הרכבה, חלוקת התפקידים בין השרים, מועד החילופים, וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החלופי – על ידי ראש הממשלה המיועד וראש הממשלה החלופי, ותיקבע לכך מסגרת זמן; תינתן זכות דיבור לעומד בראש הסיעה הגדולה שאינה צד להסכם לתמיכה בממשלת החילופים, במסגרת זמן שתיקבע".

"בהתאם לסעיף 27(ב)(1) לתקנון הכנסת דיון על כינון הממשלה הוא דיון סיעתי, ובהתאם לסעיף 28(א)(1) לתקנון הכנסת אציע לוועדה המסדרת לקבוע מסגרת זמן של תשע דקות לכל סיעה. בתום הדיון יתקיימו ההצבעות על בחירת יושב ראש הכנסת, כינון הממשלה ולאחר מכן תתקיימנה הצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים".

מיש עתיד נמסר כי יו״ר הוועדה המסדרת, ח״כ אלהרר (יש עתיד), הודיעה לחברי הכנסת כי תכנס מחר בשעה 9:30 את הוועדה המסדרת על מנת לאשר את קיום הישיבה המיוחדת להשבעת הממשלה ביום א' הקרוב בשעה 16:00. ח״כ קארין אלהרר מסרה: "אזרחי ישראל זקוקים לממשלה הזו לאחר שנים ללא תקציב, שנים בהם לא היה מי שידאג לחינוך, לבריאות ולכלכלה. ממשלה שתדאג לסוגיות הבוערות ולכל אזרחי מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים