שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הדיון על האסטרטגיה מול איראן יתקיים מחר
מסתמן
גורמים בישראל ציינו כי לישראל עדיין אין מדיניות רשמית בנושא מגעי ממשל ביידן לחזור להסכם הגרעין. במערכת הביטחון גיבשו 12 נושאים שהיו רוצים שייכללו במשא ומתן
ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

על רקע הכוונה של ממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לחזור להסכם הגרעין, גורמים בישראל הזהירו כי ארצות הברית דוהרת לקראת משא ומתן עם איראן וציינו כי לישראל עדיין אין מדיניות רשמית בנושא – כך דווח ב'כאן חדשות'.

הדיון הכלל מערכתי שבו היו אמורים להשתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי יחד עם ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת והשגריר בוושינגטון גלעד ארדן, נדחה בשבוע שעבר ועדיין לא נקבע מחדש. במקביל, במערכת הביטחון גיבשו 12 נושאים שהיו רוצים שייכללו במשא ומתן המחודש עם איראן.

ב'חדשות 12' דווח כי נתניהו יקיים מחר את הדיון אסטרטגי ראשון עם צמרת מערכת הביטחון, באשר לעמדתה של ישראל סביב הסכם הגרעין המתהווה בין האמריקנים לטהרן. על פי הדיווח, עוד לפני הדיון הנרחב מחר, גנץ כבר הספיק להשלים שורה של דיונים פנימיים, שמטרתם גיבוש עמדת מערכת הביטחון בנושא.

המלצת מערכת הביטחון היא שיתקיים פיקוח על יכולת ייצור הטילים הבליסטיים, וכן שישראל צריכה לשאוף שההסכם העתידי בין הצדדים יהיה ארוך טווח ככל הניתן. סוגיות נוספות שעל הפרק הן מניעת ההתבססות האיראנית בתימן, בעיראק ובסוריה, וכן פיקוח הדוק ושקוף על כלל מתקני הגרעין באירן.

גורמים המעורבים בנושא שצוטטו בדיווח של ניר דבורי מותחים ביקורת על ההתנהלות, וטוענים שישראל חייבת להזדרז בגיבוש אסטרטגיה וקו פעולה מול האמריקנים, אם היא מעוניינת להשפיע על סעיפי ההסכם. זאת, מאחר שארצות הברית כבר החלה לנוע קדימה, והחשש הוא מכך שההתקדמות תוליד בקרוב הסכם בלתי מספק מבחינת ישראל, שישאיר אותה מאחור.

ממשרד ראש הממשלה נמסר ביום שישי בעקבות צעדי ממשל ביידן כי "ישראל דבקה במחויבותה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, ועמדתה בעניין הסכם הגרעין לא השתנתה. ישראל מאמינה שחזרה להסכם הקודם רק תסלול את דרכה של איראן לארסנל גרעיני. ישראל מקיימת שיח רצוף עם ארה"ב בעניין זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים