שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הדיל של הליכוד עם המשותפת – שהתפוצץ
רע"מ נגד הערבים
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה קרא להקים ועדת חקירה ל"מחדלי המשטרה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית", הליכוד הצביע בעד – אך חברי רע"מ התנגדו
תגיות:
אחמד טיבי ובנימין נתניהו | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הליכוד והחרדים סגרו היום (רביעי) עם הרשימה המשותפת התייצבות מלאה של האופוזיציה בהצבעה על ועדת חקירה למחדלי המשטרה בחברה הערבית – כך דווח ב'כאן חדשות'. בתמורה, המשותפת התחייבה להתגייס להצבעה על חוק הדיינים. בעת ההצבעה חבר הכנסת ישראל אייכלר נעדר. חבר הכנסת אחמד טיבי זעם: "גם אנחנו יודעים לעשות תרגילים".

אחרי שנפלה ההצעה זעמו חברי המשותפת על אנשי רע"מ, בהם היו"ר מנסור עבאס, שהצביעו נגד ההצעה בהתאם למשמעת הקואליציונית. ההצעה נפלה ברוב של 54-57, כך שאם רע"מ הייתה תומכת בה היא הייתה עוברת. חבר הכנסת עופר כסיף מהמשותפת קרא לעבר חברי הקואליציה: "שלא תבואו לבקש מאיתנו אחר כך שנעזור לכם".

עודה התייחס בנאומו לפרסום שלפיו ראשי ארגוני הפשע בחברה הערבית מקבלים חסינות מהמשטרה, משום שהם סייענים של שב"כ. "זה היה צריך להרעיד את אמות הסיפים בבניין הזה", אמר. מנגד, סגן השר יואב סגלוביץ' שהשיב להצעה טען שהפרסום אינו נכון.

ח"כ עופר כסיף: "עצוב לי מאד שאנשים בהם ראיתי שותפים למאבקים לא מעטים הם שהפילו הצבעה על ועדה לחקירת האלימות והפשיעה בחברה הערבית. רע"ם ומרצ, אתם מזדנבים אחרי בנט וסער. עליכם לעשות חשבון נפש".

סיעת הרשימה המשותפת על הפלת ההציה: "ההצבעה של מרצ ורע"ם היא פגיעה קשה במשפחות הקורבנות בחברה הערבית. שני קולות היו חסרים בהצבעה על הקמת ועדת חקירה שהייתה יורדת לעומק אסון האלימות והפשיעה בחברה הערבית ומניעה תהליך של צדק וריפוי. סיעות רע"ם ומרצ בחרו להתנגד והכשילו את ההצעה של המשותפת".

‏בכיר ברע"מ על ההצבעה נגד וועדת חקירה לאלימות בחברה הערבית: "הצבענו עם הקואליציה כדי להביא איתה שינוי אמיתי. נגמרה ההצגה של ‎איימן עודה. הוא יכול להמשיך לעשות רעש, אנחנו נעבוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים