שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הדסה יפסיק לקבל חולי קורונה במצב בינוני
ממחר
המרכז הרפואי הדסה הודיעה הערב למשרד הבריאות כי ממחר יווסתו חולי קורונה בינוניים למרכז הארץ: "חשש גדול להימצא במצב של חוסר אמצעים מול חולה שחייו תלויים מנגד"
אמבולנס | צילום: Jose HERNANDEZ Camera 51, שאטרסטוק

המרכז הרפואי הדסה הודיע הערב למשרד הבריאות כי ממחר יווסתו חולי קורונה בינוניים למרכז הארץ מחשש להישאר חסרי אמצעים לטפל בשאר החולים. "לא נבצרה מאף אחד העובדה שהדסה נמצאת בימים אלה במצוקה תזרימית קשה עם חובות הולכים ומאמירים לספקים, הפסקת ניפוקים של ציוד רפואי מתכלה ותרופות וסימן שאלה גדול על יכולת הדסה לממן את משכורת ה- 1 בפברואר", אומרים בבית החולים.

"במקביל הדסה הינה בית החולים הראשי המטפל כיום בארץ בחולי הקורונה. נכון להיום גודשים את מתחמי הקורונה למעלה מ- 140 חולים, כאשר בהתאמה לתחלואה בירושלים רובם מתחת לגיל 60, למעלה ממחציתם חולים קשים, חולי טיפול נמרץ כולל מונשמים ומורדמים וחולי אקמו".

"במצב זה, שכל צוות הדסה מגוייס ומשתדל מעל לכוחותיו גם לטפל בחולים שאינם קורונה, מניעת התמיכות להדסה יוצרת קושי תפקודי נוראי ואף קרוב לבלתי אפשרי. עם ישראל יכול לסמוך על הדסה, שלמרות המצב הנורא והאיום של העובדים העומד ותלוי להשבית את בית החולים ימשיכו קברניטי בית החולים את הטיפול המסור בחולים ולא יתפתו להרים ידיים ולהשבית את המוסד הכל כך חיוני לציבור".

"בלית ברירה, ותוך חשש גדול להימצא במצב של חוסר אמצעים מול חולה שחייו תלויים לו מנגד, הדסה נאלצת להפעיל מנגנון של קיצוב בטיפולים הפחות דחופים ולשמור את המעט שנותר עדיין לחולים הדחופים.
בחוסר ברירה מוחלט אנו בהדסה מקבלים את הוראת משרד הבריאות לווסת את חולי הקורונה הבינוניים, וביקשנו מהמשרד לדאוג להפנותם לאשפוז דחוף במרכז הארץ".

"נדגיש כי הנהלת הדסה אינה מסוגלת מצפונית בעת הנוראית הזאת לאיים ולא תצטרף לכל מהלך של השבתה או עיצומים שעלולים לפגוע בחולים. הצוות הנפלא והנהלת הדסה נחושים לטפל בכל הבאים בשערינו עד "הכדור" האחרון. ותקוותינו ששוועתינו תגיע לאוזניים המחליטות, ולאותם מקבלי ההחלטות שיכולים לשנות את רוע הגזרה", לשון הודעת בית החולים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים