שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הדף הפיצוץ בלבנון הורגש היטב בישראל
דיווח
הפיצוץ העז שהחריד קילומטרים רבים בלבנון וסביבתה והצמיח פטריה של עשרות קילומטרים לגובה, השליך גם על שעוני המכון הגאולוגי בישראל
פטריית העשן בשמי לבנון | צילום: IuliaIR, שאטרסטוק

חוקרי אגף סיסמולוגיה במכון הגאולוגי בירושלים דיווחו הבוקר, כי תחנות בכל רחבי הארץ קלטו את הגלים הסיסמיים שנוצרו בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות שלשום. מהדיווח עולה כי הגלים נקלטו אף בתחנה באילת. מתברר, כי האנרגיה ששוחררה שוות ערך לרעידת אדמה במגניטודה של 3.5. בסולם ריכטר.

כזכור, על פי הדיווחים מלבנון, מדובר בכמות עצומה של כ-2,700 טון גז אמוניה שהוחרם ואוחסן בנמל והתפוצץ במהלך תהליך ריתוך חור למניעת דליפה. מהדיווחים שהתפרסמו בביירות הבוקר, עולה כי מספר הפצועים כתוצאה מהפיצוץ כבר חצה את ה-4,000 ומספר ההרוגים עומד על 140, כאשר גופות מרוטשות מוצאות כל העת מבעד להריסות. על פי העדכון האחרון, כ 100 אזרחים מוכרזים כנעדרים.

בתוך כך, ביממה האחרונה אותרו שני לכודים מתחת להריסות בעודם בחיים. אתמול חילצו כוחות החילוץ בביירות ילדה בת 9 לאחר ששהתה יותר מיממה מתחת להריסות. הבוקר חולץ גבר בעשור הרביעי לחייו לאחר ששהה מתחת להריסות כ-34 שעות, כשהוא במצב טוב.

יצוין, כי ביממה האחרונה שורר בלבנון זעם רב על ישראל, נוכח הדיווחים כי המדינה נענתה לפניות התיווך של האו"ם והביעה הסכמתה לקבלת סיוע הומניטרי מישראל. אזרחים שהתראיינו לאמצעי התקשורת הביעו זעם על ההחלטה. כזכור, בשעות הראשונות לפיצוץ, כשהתבררו ממדי האסון, הודיעו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ על הצעת סיוע לארץ הארזים שעלתה בלהבות. בדיווחים לא צוין מהו הסיוע שישראל מעוניינת לשגר ללבנון.

בנוסף, הביעו תושבים רבים אכזבה והסתייגות, כאשר אחדים אף זעמו לנוכח המחווה של עיריית תל אביב להקרין את דגל המדינה על בנין העירייה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים