שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » "ההומלס" שהצית בתי דין ברחבי הארץ
זעזוע ושאט נפש
בן 68 מצפון הארץ הצית שורה של מבני דת תוך היערכות של שנתיים שכללה קורסים לפריצת מנעולים וניסויים בחומרי בעירה וזאת כחלק ממאבקו האישי להפרדת דת ומדינה • היום יתקיים דיון במעצרו לאחר שהוגש כתב אישום נגדו
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

בשעה 14:00 צפוי להתקיים דיון על מעצרו של ציון כהן בן ה- 68 ממרום גולן, לאחר שפרקליטות מחוז מרכז, הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בגין ריבוי עבירות הצתה, ייצור נשק, החזקת נשק, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, כניסה והתפרצות לבניין שאינו מקום מגורים בנסיבות מחמירות ועבירה של ניסיון להצתה.

ע"פ כתב האישום, הנאשם החליט לגרום לשריפת בתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי ישראל, כחלק ממאבקו האישי להפרדת דת ומדינה במטרה לגרום להפסקת מתן שירותי מוסדות הדת לציבור החילוני. ההצתות בוצעו באמצעות תזמון מטענים חבלה שיתלקחו בו זמנית.

הנאשם כיוון את המטענים שיפעלו באותה העת, וביום 17.5.20 במהלך הלילה הופעלו ששת המטענים שהטמין, הציתו את מוסדות הדת וגרמו לנזקים של עשרות אלפי שקלים.

ע"פ החקירה שנערכה הוברר כי החל מינואר 2019 ביצע הנאשם הכנות לביצוע התוכנית – ביקר במוסדות דת ברחבי ישראל לצורך איסוף מידע כשהוא מחופש להומלס, השתתף בקורס פריצת מנעולים, ערך ניסויים בחומרי בעירה במחסן במרום גולן, רכש ציוד וחומרים וייצר מטעני תבערה.

במאי 2020 הצטייד הנאשם ב-12 מטענים, ונסע לבית הדין הרבני בפתח תקווה, המועצה הדתית באשדוד, המועצה הדתית בתל אביב, בית הדין הרבני בתל אביב, המועצה הדתית בכפר סבא ובית הדין בכפר סבא. כשהוא מחופש להומלס. ושם הטמין את המטענים ומאיצי תבערה.

בכתב האישום, ישנה התייחסות גם כן למקרי עבר של הנאשם בגין התפרצות והצתה של בית הדין הרבני בתל אביב בשנת 2005. כתוצאה ממעשיו, נשרף בית הדין בנזק שמוערך בכ-2.7 מיליון שקלים.

בנוסח התביעה נכתב, כי "המשיב, לא בחל באמצעים, וללא מורא מהחוק התפרץ למוסדות הדת, הטמין בהם מטענים והצית אותם. המשיב לא הסתפק במוסד אחד, אלא הצית ארבעה מוסדות דת בו זמנית. למיותר לציין, כי מעשיו של המשיב מלמדים על מסוכנות זועקת לשמים ועל תעוזה יוצאת דופן. ההכנות הרבות ובמשך כשנתיים שערך המשיב, ריבוי המטענים, סוגם וגודלם, שימוש בחומרי נפץ רבים ומסוכנים והנגישות אליהם מלמדים כי המשיב הינו מסוכן. אך בנס, הסתיים אירוע זה בנזק רכושי בלבד. ורק ביד המקרה, לא נשרפו המבנים כליל ולא נפגעו חיי אדם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים