שיתוף
תגובות
כלכלה » ההוצאות בארנקים דיגיטליים עלו ב-13.7%
הדיגיטל בצמיחה
מנכ"ל שב"א איתן לב טוב: "העליה בארנקים דיגיטליים בולטת בשל הירידה בהוצאות בינואר"
כרטיס אשראי | צילום: Jirapong Manustrong, שאטרסטוק

מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, עולה כי גם הירידה בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי במהלך חודש ינואר לא עצרה את מגמת הגידול בשימוש בארנקים דיגיטליים. במהלך החודש שעבר הסתכמו הוצאות הישראלים באמצעות ארנקים דיגיטליים בסכום כולל של 673.37 מיליון ₪, מדובר בעלייה של 13.7% לעומת הסכום הכולל בדצמבר שעמד על 592.49 מיליון ₪.

בחברת שב"א מעריכים כי היקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים יכול היה להיות גבוהה יותר משמעותית מאחר ובמהלך חודש ינואר, חלה ירידה של 12% בסכום הרכישות שביצעו הישראלים בעסקאות פיסיות בבתי העסק. היקף הרכישות באשראי בבתי העסק במהלך ינואר הסתכם ב-13.343 מיליארד ₪ כך שההוצאות בארנקים דיגיטליים היוו 5.1% מסך ההוצאות בעסקאות הפיסיות.  

על פי נתוני שב"א, נמשך בינואר הגידול השימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. 63.1% מכלל ההוצאות בכרטיסי אשראי בינואר בוצעו דרך מערכת ה-EMV. ההוצאות בינואר הסתכמו ב-21.294 מיליארד ₪ מתוך סך הוצאות של 33.761 מיליארד ₪. בחודש נובמבר 2020, שבו נכנס השימוש ב-EMV בעסקים עם הכנסות של למעלה מ-100 מיליון ₪, עמדו ההוצאות דרך מערכת ה-EMV על סכום של 7.901 מיליארד ₪ והיוו בסה"כ 25.4% מסך ההוצאות בחודש שעמדו על 31.069 מיליארד ש"ח.

עוד עולה מנתוני שב"א כי 72.7% מכלל הפעולות בכרטיסי אשראי במהלך ינואר היו עסקאות חכמות, מדובר על עליה של 5.2% לעומת הנתון בדצמבר במהלכו 69.1% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי בישראל היו חכמות. העלייה בכמות העסקאות בארנקים דיגיטליים בינואר עמדה על 13.1% והייתה חדה יותר לעומת העלייה בסך העסקאות במערכת ה-EMV.

מנכ״ל שב״א, איתן לב טוב: ״אנו רואים שההטמעה של הארנקים הדיגיטליים הולכת ומתרחבת בישראל והציבור משתמש יותר בתשלום באמצעות הסמארטפון או האפליקציות. העלייה בהוצאות בארנקים דיגיטליים אפילו בולטת יותר על רקע הירידה בהוצאות בעסקאות פיסיות בינואר, שנבעה בשל מצב התחלואה מגל האומיקרון וגם בשל מזג האוויר החורפי שפקד את ישראל״.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים