שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » ההוראה הדרמטית של האדמו"ר מבעלזא
חשיפת 'בחזית'
כפי שנחשף ב'בחזית', הבוקר התפרסם מכתבם של חברי בד"צ 'מחזיקי הדת', כאשר באופן חריג מצטרף לקריאה גם האדמו"ר מבעלזא עצמו: "מי שהחלים אין לו ליטול את החיסון"
האדמו"ר מבעלזא במונטריאול, ל"ג בעומר תשע"ח | צילום: פישל רוזנפלד

כפי שנחשף ב'בחזית' בסוף השבוע האחרון, הבוקר מתפרסם מכתבם של חברי בד"צ מחזיקי הדת של חסידות בעלזא, כאשר באופן חריג מצטרף לקריאה גם האדמו"ר מבעלזא עצמו, שצירף את חתימתו האישית לקריאה.

במכתב שהתפרסם הבוקר, קוראים חברי בית הדין לאלו שאינם נכללים בקבוצות סיכון, להתחסן לטובת הציבור, ואף מציינים כי מצווה לפעול למניעת התפשטות המגיפה באמצעות החיסון.

בתוכן המכתב נכתב: "לשאלת רבים, באנו בזה לחוות דעת תורה בנוגע לחיסונים המופצים בימים אלה מפני החולי המדבק וירוס הקורונה רח"ל".

"אחר ששמענו את דברי המומחים הרפואיים אודות יעילות החיסון, וכי עד עתה לא נודע כל חשש אמיתי לנזק שיכול להיגרם כתוצאה מקבלת החיסון, הרי ראוי לעשות פעולה למנוע הדבקות בחולי דברי היזקא, במיוחד למבוגרים ובעלי סיכון, ובנוסף גורם לביטול תורה ותפילה בנעילת בתי כנסיות ובתי מדרשות, תלמודי תורה וישיבות, ע"י הרשויות. אשר על כן, הוראת הבית דין צדק היא לשמוע לעצת הרופאים, אשר ניתנה להם הרשות לרפא".

על האנשים הנכללים לפי דברי הרופאים בקבוצות סיכון כותבים הדיינים, כי "ודאי מצווה עליהם ליטול החיסון כדי להינצל מן החולי ח"ו".

לגבי אלו שאינם נכללים בקבוצות סיכון כותבים הדיינים, כי "בשביל טובת הציבור, ודאי מותר ושמא אף מצווה וחובה לפעול למנוע המגיפה בדרך של נטילת החיסון".

"אלו הסובלים מאלרגיות קשות, או נשים במצבים שיש המלצה שלא ליטול החיסון, ייוועצו עם רופא כיצד לנהוג. ילדים ונערים תחת גיל 16 ראוי שימתינו עד אשר ימליצו הרופאים עבורם ליטול החיסון. אלו שיודעם בוודאות שכבר החלימו ב"ה מהמחלה, אין צורך ליטול החיסון בשלב זה".

את מכתבם הם חותמים בברכה "והשי"ת יסיר מאתנו כל חולי וכל מדווה, וישלח מהרה רפואה שלמה מן השמים לכל חולי עמו בית ישראל, ויקויים בנו הכתוב 'כל המחלה וגו' לא אשים עליך'. הכו"ח הבית דין צדק דקהל מחזיקי הדת בארץ ישראל".

כזכור, בשיעורו השבועי בקו הפנימי של חסידות בעלזא 'קול בעלזא', תקף חבר הכנסת הבעלזאי ישראל אייכלר את המתכחשים להוראת האדמו"ר, ואמר כי הייתה לו שיחה עם האדמו"ר שבמהלכה הוא הביע את דעתו בעד ההתחסנות מפני הקורונה.

בתוך כך, סיפר ל'בחזית' חסיד בעלזא שאשתו עובדת בקופת חולים מכבי, כי הוא העביר שאלה האם להתחסן והוא קיבל תשובה מהמשב"ק של האדמו"ר: "הרבי ממליץ להתחסן".

מדובר כאמור בצעד משמעותי בכל הנוגע למאבק בקורונה, בעוד גורמים במגזר מפיצים מדי מוטעה המעודד הימנעות מהתחסנות בשל שורה של טענות – מה שהוביל לקמפיין מקיף של משרד הבריאות במגזר, על מנת לעודד את האוכלוסיה החרדית להתחסן מפני הקורונה. במסגרת הקמפיין מפעיל משרד הבריאות, בין היתר, שירותי 'לובינג' בבתי אדמו"רים ומנהיגים במגזר, על מנת שיורו לציבור להתחסן.

בתחילת השבוע שעבר נחשף ב'בחזית' כי היועץ הרפואי הבכיר אלימלך פירר, הנמנה גם הוא בין חסידי בעלזא, הורה למנהלי סמינרים לחסן את התלמידות מפני הנגיף. בשיחה שקיים עם מנהלת כפר הנוער שירה חדשה, אסתי רוזנפלד, העיד על עצמו פירר כי הוא "יודע ומכיר את הנושא מקרוב ולעומק, עם כל הפרטים", והמליץ להנהלת המוסד לחסן את התלמידות. "אני יכול להגיד שאני ממליץ לעשות את החיסון", אמר פירר.

פירר הוא לא היועץ החרדי היחיד שקורא להתחסן, כשפרסם יו"ר ארגון 'מגן לחולה' בני פישר סרטון בו הוא אומר כי חובה להתחסן מפני הקורונה ואף התחסן אתמול נגד הנגיף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים