שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ההחלטה על פיצויים למשפחות הנפגעים נדחתה
אסון מירון תשפ"א
למרות תמיכת השרים שטה זנדברג וגנץ, הוחלט לדחות את החוק בשלושה חודשים. השר גנץ היה בעד אך השר סער ביקש לדחות את ההחלטה ב-3 חודשים
ח"כ יעקב אשר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת השרים לענייני חקיקה דנה הבוקר (א') בהצעת החוק לפיצוי משפחות אסון מירון של ח"כ יעקב אשר, אך למרות תמיכת השרים שטה זנדברג וגנץ, הוחלט לדחות את החוק בשלושה חודשים. השר גנץ היה בעד אך השר סער ביקש לדחות את ההחלטה ב-3 חודשים.

יו"ר הוועדה השר גדעון סער אמר: "אני חושב שהממשלה צריכה לפתור את זה, אפשר לעשות את זה בחקיקה ממשלתית. אני מציע כרגע לדחות ב-3 חודשים את הצעתו של ח״כ יעקב אשר".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "מדינת ישראל מחויבת לטפל במשפחות נפגעי אסון מירון ובנפגעים מהאירוע – הצעת החוק של יעקב אשר למתן פיצויים באה לעשות צדק. נקדם אותה במתווה שיסוכם עם משרד האוצר והמשפטים".

גם השרה תמנו שטה תקפה ואמרה: "גם באסון ורסאי הממשלה דאגה לפיצויים. לא הייתי מחכה 3 חודשים, זה שעד היום המשפחות לא מקבלות פיצויים זו תעודת עניות למדינה".

ח"כ יעקב אשר על החלטת ועדת השרים על הצע"ח לפיצוי כלכלי למשפחות הרוגי ופצועי אסון מירון: "הסיוע הכלכלי למשפחות הרוגי ופצועי אסון מירון היה צריך להינתן מזמן, כל יום שעובר הוא עוד סבל וקושי למשפחות שממתינות כבר מעל 8 חודשים ולא קיבלו עדיין כל סיוע".

עוד מח"כ אשר: "אם במקום אישור החוק שהגשתי תובא החלטת ממשלה שתעניק את הסיוע הנדרש – אתמוך בה, אך אין צורך ביותר משבועיים שלושה כדי להביא החלטה שכזו, כפי שאמרו שר הבטחון גנץ ושרים נוספים שתמכו בהצעת החוק שהגשתי ועל כך אני מודה להם".

פורום משפחות אסון מירון בתגובה לדחייה: "אנחנו מברכים על הצעת החוק של ח"כ אשר, ומקווים כי ממשלת ישראל ושריה שדחו את הצעת החוק אכן ידאגו להעביר החלטת ממשלה בנושא, הסיוע הראשוני למשפחות האסון לא צריך להימשך כל כך הרבה חודשים, סחבת מיותרת שהלוואי והייתה נמנעת, להזכירכם מאז ליל האסון הצטרפו ארבעה יתומים נוספים למעגל השכול, יתומים שמגיע להם את הסיוע המינימלי המצופה בעת הזו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים