שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בנקאות ומימון » "ההטבות במשכנתאות לא גולגל ללקוחות"
הנגיד מאשים
בנק ישראל מאשר כי הבנקים לא באמת מגלגלים את ההיתר לקחת משכנתאות בשני שליש פריים לציבור וכי הציבור לא חוסך מכך כסף. הבנק "יבחן צעדים"
תגיות:
נגיד בנק ישראל אמיר ירון | צילום: savage.wharton.upenn.edu

בנק ישראל הודיע היום (שלישי) כי עד כה, ביטול מגבלת הפריים בשוק המשכנאות, שנכנסה לתוקף לפני שבועיים, לא היטיבה עם הצרכנים ברמה מספקת. נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הנחה בשבוע האחרון את הצוות המקצועי בבנק, לבחון ולגבש צעדי מדיניות רלוונטיים, אם הצעד אכן לא יגולגל כמצופה מהבנקים לטובת לוקחי המשכנתאות.

בהודעת בנק ישראל נכתב כי "בנק ישראל עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בשוק המשכנתאות, בעקבות הנחייתו לשחרור מגבלת ריבית הפריים, שנכנסה לתוקף לפני כשבועיים. אינדיקציות ראשוניות מהשטח שהועברו לבנק, במסגרת הניטור השוטף, מעידות כי ביטול מגבלת הפריים לא גולגלה ברמה מספקת, עד כה, לרווחת הצרכנים. הבנק ממשיך לנטר את ההתפתחויות בשוק ולעקוב אחר מידת גלגול ההטבה לציבור. במסגרת דיונים שנערכו בבנק בנושא בשבוע האחרון, הנחה נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, את הצוות המקצועי בבנק, בהובלת הפיקוח על הבנקים, לבחון ולגבש צעדי מדיניות רלוונטיים, במידה וביטול מגבלת הפריים לא תגולגל ברמה מספקת ע"י הבנקים לטובת נוטלי המשכנתאות".

לפני שבועיים נכנסה לתוקף הקלה ולפיה ניתן לקחת משכנתא בריבית פריים – הרכיב הזול ביותר במשכנתא, בהיקף של עד שני שלישים מהמשכנתא לעומת שליש כפי שהיה לפני כן. אלא שנראה והגדלת הרכיב הזול לא קיבלה ביטוי בירידה משמעותית בהחזר החודשי, אלא בירידה מינורית יחסית.

הנגיד אמר רק ביום חמישי האחרון בוועדת הכספים של הכנסת, כי "הנושא של תמהיל המשכנתא חשוב. שינינו אותו ואנחנו בתהליך התהוות. יש פה תהליך מעבר שרק יתגבר ברגע שנושא המחזורים יכנס לתוכו, בחלק אנחנו רואים שיפורים בחלק לא. אני מאוד לא מרוצה ממה שלא קרה עד כה ואני מצפה ליותר. במידה ולא נראה את זה, אנחנו נמשיך לאתגר את המערכת הבנקאית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים