שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ההנחיה היא להמשיך ולהכות בטרור"
נתניהו בקריה
נתניהו שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שחזרה על התמיכה הבלתי מסויגת בזכותה של ישראל להגן על עצמה. אשכנזי שוחח עם מזכיר המדינה בלינקן
נתניהו, גנץ וכוכבי בבור בקריה | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (מוצאי שבת) כי ״סיימתי עכשיו הערכת מצב ואישור תכניות מבצעיות עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל. ההנחיה היא להמשיך ולהכות במטרות הטרור. צה״ל עושה זאת היטב, היום הוא חיסל עוד מפקד בכיר של הג׳יהאד האיסלאמי, פגענו ביחידה הימית של החמאס, וגם ממשיכים להכות בתווך התת קרקעי – המטרו של החמאס, ויש עוד מטרות. אנחנו נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון לכל תושבי ישראל״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שחזרה על התמיכה הבלתי מסויגת בזכותה של ישראל להגן על עצמה. כמו כן, הודה רה״מ לקנצלרית על פעולת ממשלתה כנגד גורמים אנטישמיים בגרמניה. ראש הממשלה הדגיש כי חמאס עושה פשע מלחמה כפול כשהוא יורה טילים מתוך אוכלוסייה אזרחית ומשתמש באזרחים בעזה כמגן אנושי.

אמש, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה והודה לו על תמיכת מדינתו בזכותה של ישראל להגנה עצמית נוכח ירי ארגוני הטרור על ערי ישראל. ראש הממשלה ציין כי ישראל תמשיך להכות בחמאס ובגא״פ כדי להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל, תוך הימנעות מירבית מפגיעה בבלתי מעורבים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת התייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ״ל אביב כוכבי, ראש המל״ל מאיר בן שבת, ראש השב״כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן והצמרת הביטחונית.

שר הביטחון, בני גנץ: "מבקש להביע את הערכתי לממשל האמריקאי ובפרט למזכיר ההגנה לויד אוסטין עימו שוחחתי השבוע, על ההחלטה הצודקת והמוסרית למנוע את הצעת ההחלטה של מועצת הביטחון נגד הפעילות של ישראל בעזה. בעוד שארגון הטרור חמאס יורה על אזרחים ומבצע פשעי מלחמה- אנחנו מקפידים לכוון אך ורק על מטרות טרור ומגינים על אזרחינו. אמירה שיוצאת נגד ישראל מנותקת מהמציאות בשטח, צבועה ועלולה לתת רוח גבית לטרור".

העצרת הכללית של האו"ם תתכנס ביום חמישי לדיון במשבר ברצועת עזה, בעקבות בקשת המדינות הערביות והמוסלמיות. לפי ההערכות, מהעצרת צפוי לצאת גינוי לישראל, אחרי שארה"ב בלמה הודעה בנושא הפסקת האש בעזה במועצת הביטחון של הארגון.

שר הביטחון, בני גנץ, קיים אתמול ביקור באוגדת עזה, ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו ומפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני. במהלך הסיור קיים שר הביטחון גנץ הערכת מצב וסייר בחמ"ל האש ובחמ"ל המודיעין של האוגדה.

בסיום הביקור אמר גנץ: "אני מסיים הערכת מצב בדרום יחד עם הרמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל, מפקד הפיקוד ומפקד האוגדה, שבה אישרנו תוכניות להמשך הלחימה. אנחנו נמצאים לאחר שבוע שהחמאס לא ראה, לא צפה ולא חווה מעולם- החמאס פושט רגל מנכסיו הצבאיים, ותורת הלחימה שלו במנהרות, קרסה איתן אל בטן האדמה. הפעילות הנחושה של הכוחות המבצעיים כאן ובכלל הגזרות, היא זו שמביאה את הפגיעה הקשה בחמאס. הכוחות בשטח הם אלו שיביאו את השקט והם אלו שישמרו עליו. הדגשתי בפני המפקדים את חשיבות ההגנה על יישובי העוטף, והמשך הערנות והדריכות המבצעית משום שהלחימה צפויה להימשך".

גנץ קיים ביקור במפעל המטרות המשולב של אמ"ן שפועל באופן משותף עם חיל האוויר, פיקוד הדרום וכלל הזרועות ויחידות אמ"ן. זו הפעם הראשונה שמפעל המטרות פועל בעת לחימה ומלבד אלפי מטרות קיימות הוא מייצר עשרות מטרות חדשות ביום לפי הצרכים המבצעיים.

בסיום הסיור אמר שר הביטחון גנץ: "במהלך השנה האחרונה ייצרנו אלפי מטרות איכותיות, שהפכו למאות גיחות מבצעיות ומבצעים שביצענו במהלך הימים האחרונים. אנחנו ממשיכים לייצר מדי יום עשרות מטרות חדשות, תוך שילוב של כלל הגורמים וכלל יכולות האיסוף שלנו. הבוקר סיכלנו את מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי, ואני מבקש להדגיש- כל מי שיורה על אזרחינו נמצא על הכוונת ודמו בראשו. יש לנו אלפי מטרות של ארגוני הטרור. נגיע לבתיהם, למסתורי התת-קרקע שלהם, למחסני אמל"ח, למפעלי הייצור שלהם, בכל מקום שבו הם מייצרים טרור – אנחנו נייצר בו מטרות ונתקוף אותן".

גנץ קיים סיור בעיריית באר שבע ביחד עם ראש העיר רוביק דנילוביץ'. גנץ קיבל סקירה אודות היערכות העירייה למצב החירום וביקר במוקד החירום המשולב. גנץ אמר: "אני שמח להיות פה ולשמוע מכם איך העניינים מתנהלים בעיריית באר שבע, בעיר עצמה ובסביבתה. אני רוצה להגיד לך רוביק תודה רבה על המנהיגות והעבודה, אני חושב שההתנהלות בשעת חירום, תוך הקשבה להנחיות פיקוד העורף, הקפדה על התגוננות מתמשכת והתנהלות נכונה- מונעת נפגעים ונותנת לנו אורך נשימה. אנחנו מתמקדים בעיקר במאמץ ההתקפי שלנו בתוך רצועת עזה וזה מה שנמשיך לעשות. אנחנו צריכים את האיתנות שלכם שנותנת לנו אורך נשימה שנדרש למימוש ההישגים ההתקפיים שלנו".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': ״החוסן הלאומי בא לידי ביטוי בעוצמה שמפגינים אזרחי מדינת ישראל. אנו מחזקים את ידי צבא ההגנה לישראל ואומרים בקול ברור, קחו את הזמן הדרוש לכם כדי להשלים את המשימות הלאומיות. אנחנו מעניקים לכם את מלוא הגיבוי ויש לנו את אורך הרוח הדרוש שיאפשר לכם להשלים את העבודה ולהביא לשקט מוחלט בקרב כל יישובי ישראל״.

שר החוץ, גבי אשכנזי, בטוויטר: "סיימתי שיחה חשובה נוספת עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן. הודיתי לו על האופן בו גינה את פעילויות הטרור של החמאס והגיבוי המלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה, לרבות התמיכה האמריקאית היום במועצת הביטחון של האו"ם. ציינתי בפניו כי ישראל תמשיך לפעול מול ארגון הטרור החמאס עד להשבת השקט ליישובי הדרום ומרכז הארץ. על הקהילה הבינלאומית כולה לגנות את החמאס הפועל המשתמש באזרחיו כמגן אנושי ופועל בחסות האוכלוסיה של רצועת עזה. אנו מודים לידידתנו הטובה, ארה"ב, על תמיכתה האיתנה לצידנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים