שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ח"כ רז: "הממשלה תתרסק אם היא תמשיך ככה"
במרצ זועמים
משפחות המתיישבים ביישוב אביתר שבשומרון יעזבו את ביתם עד סוף השבוע ויוקם בסיס צבאי במקום, ח"כ רז: "הממשלה תתרסק אם היא תמשיך ככה, הם טרוריסטים"
וועד הישוב אביתר | צילום: וועד הישוב אביתר

באופן סופי: משפחות המתיישבים ביישוב אביתר שבשומרון יעזבו את ביתם עד סוף השבוע ואילו הבתים יישאר במקומם. משרד הביטחון יקים בסיס צבאי במקום.

הסכם הפשרה של תושבי הישוב עם הממשלה אושר הלילה באופן סופי. זאת לאחר שהתושבים במקום אישרו את המתווה כבר ביום ראשון תחת החלטת הרוב בהצבעה, אולם אתמול התפרסמו דיווחים שונים על כך שהמדינה חוזרת בה מההסכם, דבר שדובר הישוב אביתר הכחיש ואמר "לא שמענו כזה דבר".

אתמול נפגשו אנשי השומרון ונציגי היישוב עם הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, כדי לגרום לשני הצדדים להסכים למתווה. המתיישבים דרשו בעיקר הישארות אזרחית קבועה על הקרקע בצורה כזו או אחרת. כאשר הצדדים הסכימו בסופו של דבר לדבוק בהחלטה המקורית שהתקבלה, והיא הקמת ישיבה במקום.
אמש, כאמור, התקבל ההסכם הסופי, ולפיו לאחר שהמתיישבים יעזבו את ביתם יחל המנהל האזרחי בהליך לבדיקת מעמד הקרקע. זה ימשך לכל היותר חצי שנה. לאחר שהקרקע תאושר ככזו שאינה פרטית ותוכרז כאדמת מדינה – תוקם ישיבת ההסדר ביישוב, ובהמשך אף התיישבות חוקית.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, התייחס אמש להסכם שנקבע ואמר כי הוא "לא מתווה החלומות שלנו".

דגן הוסיף: "ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים. הבתים יישארו, הצבא עולה באופן מיידי ובעוד מספר חודשים, לאחר השלמת הליכי הסקר וההכרזה על אדמות המדינה – תקום כאן ישיבה לתפארת, ובהמשך התיישבות מסודרת בהתאם לחוק ולתפארת מדינת ישראל. היישוב אביתר הוא התשובה הציונית הנכונה לפיגועי הטרור שבהם נרצחו יהודה גואטה ואביתר בורובסקי. היישוב אביתר יקום, ויהיו בו גני משחקים וקהילה מפוארת, זה מתווה לא פשוט, קיבלנו את ההחלטה בלב לא קל".

יו"ר עוצמה ח"כ בן-גביר קורא לתושבי אביתר לשקול שוב אם לעזוב את ביתם תמורת הבטחות מבנט ושקד. ח"כ בן גביר אמר הבוקר ברשת ב' כי: "אני חושש שהממשלה תחליט בסופו של דבר לפנות את היישוב אביתר ותטען הבטחנו לא לפנות, אבל לא הבטחנו לקיים את ההסדר".

מנגד אומרת שרת הפנים איילת שקד: ״הישג חשוב להתיישבות בארץ ישראל. אני מודה לשר הביטחון בני גנץ על הירתמותו למציאת פתרון, לראש הממשלה נפתלי בנט על התגייסותו המלאה. ליוסי דגן, לרב לבנון ולדניאלה וייס מנהיגות יוצאת דופן ועבודה ללא לאות למען ארץ ישראל".

עוד הוסיפה שקד והחמיאה למתיישבי אביתר: "אל תראו ואל תחתו. מי יתן ותזכו להמשיך ליטול חלק בפיתוחה ושגשוגה של ארץ ישראל. לו יהי חלקי עמכם״.

בקרב חברי הקואליציה מהשמאל נרשמה תערומת על ההסכם, חבר הכנסת מוסי רז ממר"צ התייחס הבוקר לנושא בראיון ב-103FM, ואמר כי "הממשלה תתרסק אם היא תמשיך ככה. אנחנו כל לילה מבלים בכנסת ומעבירים בממשלה כל מיני חוקים שגורמים לה להיות 20 מעלות ימינה מהממשלה הקודמת".

"אני לא מבין שזה המתווה הסופי, אם כן זה חמור ביותר. בנט הבטיח ממשלה עשר מעלות ימינה מהממשלה הקודמת. זה פשוט טירוף הדעת. אתה נותן לעבריינים טרוריסטים להחליט איפה יוצב בסיס צבאי", הדגיש.

רז המשיך לתקוף בצורה חריגה את המתיישבים במאחז: "מדובר במשפחות של עבריינים שגנבו אדמה, הם באמת טרוריסטים. טרור זה הפעלת אלימות, אם אתה גונב קרקע וכתוצאה מכך מתפתחים עימותים צבאיים ונהרגים אנשים, אז איזה מילה אתם רוצים שאקרא להם? הם יקבעו לצבא איפה הוא יקים בסיס צבאי?".

הוא המשיך ותהה: "למה יש רמטכ"ל או מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון? איתמר בן גביר הוא מפקד כוחות צה"ל שם? סמוטריץ' הוא הרמטכ"ל? פעולה שגונבת את הקרקע וגורמת לאלימות חסרת תקדים, לא ראיתי אלימות סביב מאחז כמו מאחז זה, זה טרור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים