שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בתע"ש
בעקבות המכירה
המהלך למכירת עשות, חברת בת של תע"ש, המעסיקה 400 עובדים בתחום הייצור הצבאי, נעשה תוך התעלמות מיחסי העבודה הקיבוציים, וללא הסדרה של תנאי ההעסקה
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

ההסתדרות הכריזה היום (שלישי) על סכסוך עבודה בתע"ש (התעשייה הצבאית). זאת, בשל החלטה חד-צדדית למכור את חברת הבת עשות אשקלון לגורם שלישי, תוך התעלמות מיחסי העבודה הקיבוציים החתומים בה. כמו כן, הצעד נעשה בהיעדר שקיפות, בחוסר תום לב וללא הסדרת תנאי ההעסקה וזכויותיהם של העובדים.

יצוין כי להחלטה זו של תע"ש השלכות קריטיות על העובדים מכל הבחינות, לרבות המעמד והביטחון התעסוקתי שלהם, לצד פגיעה גם בכוח הארגוני.

נציגות העובדים, באמצעות ההסתדרות, דורשת לקבל מידע על ההחלטה של הנהלת החברה למכור את עשות, ולנהל מו"מ להסדרת זכויות העובדים. באם לא יימצא פתרון ואם לא ייענו הבקשות, ייאלצו העובדים לקיים צעדים ארגוניים החל מ-11 בנובמבר.

חברת עשות אשקלון על כ-400 עובדיה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק חלקים וחלפים בתחום הצבאי, בין היתר לכלי רכב משוריינים. עשות פעילה גם בתחום האזרחי והיא מייצרת ומשווקת ממסרות, מערכות הינע למטוסים ולמנועים, רכבי שטח ואף ציוד בנייה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר הערב: "עובדי עשות אשקלון עושים מדי יום עבודה שתפקידה בין היתר חיזוק מעמדה וביטחונה של המדינה. לא ייתכן שמהלך כמו העברת בעלות על המפעל ייעשה מאחורי גב העובדים ותוך התעלמות מהם. ההסתדרות תפעל לוודא שהצעד הזה יתקיים בשיתוף פעולה, ולא תהסס לנקוט מהלכים לשמירה על זכויות העובדים הללו".

יו"ר מרחב אשקלון בהסתדרות רמי גואטה הוסיף: "ההנהלה מערערת את יחסי העבודה במקום חשוב למדינת ישראל כמו תע"ש. ההסתדרות והמרחב ידאגו שפרנסתם ומעמדם של העובדים לא ייפגע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים