שיתוף
תגובות
חדשות » ההערכה האמריקאית: פלישה בתוך 48 שעות
בעמדות תקיפה
למרות הסנקציות של האיחוד האירופי שהוטלו על בכירים ברוסיה, הממשל האמריקאי מעריך הערב בעקבות דו"חות מודיעיניים כי רוסיה מתכננת פלישה נרחבת בתוך 48 שעות
איזור הבדלנים בדוניצק אוקראינה | צילום: שאטרסטוק

אחרי ארה"ב, בריטניה יפן קנדה ומדינות נוספות, האיחוד האירופי הודיע הערב על חבילת הסנקציות הראשונה נגד רוסיה וממשלו של הנשיא פוטין וזאת בעקבות ההכרה במחוזות הבדלנים במזרח אוקראינה. בין הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי, המתייחסות למוסדות פיננסים וכלי תקשורת ברוסיה, וכן הקפאת נכסים באירופה ומניעת כניסה לשטחי מדינות האיחוד. כמו כן נכללו גם סנקציות אישיות נגד בכירים הנחשבים קרובים ביותר לפוטין, כגון שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו.

עוד אמרו בכירי האיחוד האירופי כי הסנקציות שהוטלו הן הצעד הראשון בדרך להעניש את רוסיה, והגדירו זאת כהפרה של הריבונות הטריטוריאלית של אוקראינה. עוד הם הבטיחו כי ינקטו צעדים נוספים, כבדים באם רוסיה תמשיך להסלים את המתיחות מול רוסיה ותפלוש צבאית לשטחה.

בקייב עצמה ראוי לציין כי האווירה עדיין רגועה וגם המסעדות מלאות. אולם יחד עם זאת, בשעות הערב העביר הממשל האמריקאי לממשל האוקראיני חמורה מהממשל האמריקני כי פלישה רוסית בהיקף מלא עומדת להתחיל בכל רגע.

ההתרעה מבוססת על מידע מודיעיני מאומת מסוכנויות המודיעין האמריקניות – ובקייב ראוי לציין מתייחסים לכך ברצינות, והנשיא זלנסקי פנה הערב לפרלמנט בבקשה להכריז על מצב חירום החל מחצות. בכירים באוקראינה אמרו כי בכוונתם לנהל לחימה – אך הם עדיין ממתינים לראות אם המידע האמריקני יתממש. ואם לא די בזאת, בשעות האחרונות התנהלה מתקפת סייבר נרחבת שהשביתה את פעילותם של אתרי ממשל ובנקים רבים באוקראינה.

גם האתר "ניוזוויק" ציטט הערב גורם בכיר אמריקני שאמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השלים את ההכנות לפלישה נרחבת לאוקראינה. הגורם הוסיף כי פוטין ריכז קרוב ל-100% מהכוחות הדרושים לפלישה בעמדות בקרבת הגבול והם "מוכנים להיכנס". מוקדם יותר אמר גורם אמריקני לאתר "ניוזוויק" כי ארה"ב העבירה לאוקראינה מידע מודיעיני ולפיו רוסיה מתכננת פלישה נרחבת בתוך 48 שעות.

ואם נשוב לרגע לנושא העיצומים, באירופה אומרים כי למרות הסנקציות שהוטלו עדיין לא מדברים על הסנקציה הכי גדולה נגד מוסקבה והיא סילוקה של רוסיה ממערכת "SWIFT". המאפשרת את פעילותם הבסיסית של בנקים מול גופים פיננסיים ברחבי העולם. סנקציה מסוג זה הוטלה בעבר על אירן, והיא נחשבת לצעד הקטלני ביותר נגד כלכלת רוסיה שבידי המערב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים