שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ההצבעה על הקמת הוועדה המסדרת נדחתה
כנסת תקועה
יו״ר ימינה העביר לליכוד מסר לפיו אם תעלה ההצבעה על הקמת הוועדה המסדרת בלי תיאום מולו, ימינה תחבור לגוש מתנגדי נתניהו בהצבעה בכנסת
שר התקשורת מיקי זוהר | צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), הודיע היום (שני) כי החליט למשוך את ההצבעה על הקמתה, שהייתה אמורה להתקיים הערב, עקב אי ההסכמות בין הסיעות. תפקיד הוועדה הוא לקבל החלטות הנוגעות לפעילות הכנסת עד שתוקם קואליציה.

זוהר הוסיף כי ההצבעה תידחה לשבוע הבא, לאחר שמפלגת ימינה סירבה לתמוך בהצעת הליכוד לגבי הרכב הוועדה. יו״ר ימינה העביר לליכוד מסר לפיו אם תעלה ההצבעה על הקמת הוועדה המסדרת בלי תיאום מולו, ימינה תחבור לגוש מתנגדי נתניהו בהצבעה בכנסת.

ב'חדשות 12' דווח כי מוקדם יותר הסתיימה ללא הסכמות ישיבת ראשי הסיעות בכנסת לדיון בנושא. הליכוד הציע כי הוועדה תורכב מ-10 חברי כנסת מגוש נתניהו, 10 מגוש השינוי, אחד מימינה ואחד מרע"ם. בהרכב כזה, גם אם ימינה מצטרפת למתנגדי נתניהו אין רוב בלי רע"ם. לעומת זאת, מתנגדי נתניהו הציעו כי הוועדה תורכב מ-14 חברי כנסת מגוש נתניהו, 16 מגוש השינוי, 2 מימינה ואחד מרע"ם. בהרכב כזה, ימינה יכולה להבטיח רוב למתנגדי נתניהו.

מתקווה חדשה נמסר כי "דחיית ההצבעה על הרכב הוועדה המסדרת, היא מהלך חמור של הליכוד לשיתוק הכנסת ולמניעת פיקוח פרלמנטרי על הממשלה, כולל בנושא הביטחון הלאומי. אי הקמת וועדה מסדרת משמעותה- אי הקמת וועדות זמניות ובהן חוץ וביטחון וכספים, החיוניות לצורך הפיקוח הפרלמנטרי".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, קראה להקים באופן מידי את ועדת החוץ והביטחון: "שבוע מאז השבעת הכנסת ה-24 ועדיין לא התקיימה הצבעה על הוועדה המסדרת, רק כי בליכוד חוששים מהרכב שיבטא את תוצאות הבחירות. לא רק שזו התנהלות שאינה ראויה, במצב הנוכחי היא גם מונעת פיקוח פרלמנטרי בעיתוי בטחוני רגיש".

"כל עוד לא קמה ועדה מסדרת, גם הוועדות הזמניות – ועדת החוץ והביטחון וועדת הכספים – לא יוכלו להתחיל בעבודתן. בינתיים הגזרה מול איראן מתחממת. לא ייתכן שבתקופה כה רגישה לא יהיה פיקוח פרלמנטרי על הממשלה בנושאי ביטחון לאומי. קיים הכרח להקים את הועדות הזמניות ובפרט את ועדת החוץ והביטחון באופן מידי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים