שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ההצבעה על חוק הגיור נדחתה בשבועיים
מכה לקואליציה
החוק נדחה לאחר שגורמים במפלגות החרדיות שכנעו את מפלגת רע"מ להתנגד להצעה מסיבות של פגיעה בדת וגם במפלגה הערבית הודיעו שלא יצביעו בעד ההצעה של ח"כ מלינובסקי
חברי הכנסת החרדים מסיעת ש"ס מתדיינים במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הצעת חוק הגיור של ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו שהיתה אמורה לעלות היום (ד') לדיון ולהצבעה במליאת הכנסת – לא תגיע להצבעה. זאת לאחר שהקואליציה הבינה שלא תצליח להשיג רוב למהלך, שאליו מתנגדים גם חלקים מתוכה.

החוק נדחה לאחר שגורמים במפלגות החרדיות שכנעו את מפלגת רע"מ להתנגד להצעה מסיבות של פגיעה בדת וגם במפלגה הערבית הודיעו שלא יצביעו בעד ההצעה של ח"כ מלינובסקי.

בפגישה שהתקיימה בהשתתפות השר לשירותי דת מתן כהנא, יו"ר הוועדה לשירותי דת ח"כ יוליה מלינובסקי, השר אלעזר שטרן ויו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך סוכם כי הצעת החוק של ח"כ יוליה מלינובסקי תעלה לדיון במליאה, אך תשובת השר וההצבעה תידחה לעוד שבועיים.

בתוך שבועיים יפרסם השר כהנא תזכיר חוק ממשלתי ובמידה ולא יעשה זאת, הצעת החוק של מלינובסקי תעלה להצבעה במליאה.

לכשתוגש הצעת החוק הממשלתית הצעות בנושא הגיור שהוגשו על ידי הח"כים יוליה מלינובסקי ומשה טור פז יוצמדו אליה והיא תקודם בהליך מהיר.

ח"כ טור פז אמר לערוץ 7, "חוק הגיור הוא הזדמנות לפתוח את הדלת של העולם היהודי ל-400,000 יהודים שאינם מוכרים כיום על פי ההלכה. החוק מחזיר את המצב הישן, בו בתי דין קהילתיים היו מגיירים. ממשלת השינוי ממשיכה במגמת השינוי, נגבש הסכמות ונקדם את החוק בקרוב".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב על הדחייה: "מקווה שזממם לא יעלה בידם. בניסיון של ממשלת הערב-רב לפרק את היהדות לא יהיה להם רוב בכנסת כמו שלא היה להם היום, ואני מקווה שרוב חברי הכנסת יצביעו נגד גם בשבועות הבאים".

ח"כ אורי מקלב על דחיית חוק הגיור: "הכל אחיזת עיניים וזריית חול בעיני הציבור, אין כאן לא עמידה על העקרונות ולא שמירת העם היהודי – הם מוכרים את היהדות ומחזיקים בקרנות המזבח תוך חיללו. מדובר בהצעת חוק מסוכנת ההורסת את העם היהודי, ההבדל בין הצעת כהנא לזו של ח"כ מלינובסקי שווה ההבדל בין נבלה לטריפה. הצעה זו מסוכנת, מלאה פשרות שתהרוס את כל הגיור והייחוס בעם ישראל בין אם הייתה מגיעה היום או תגיע בעוד שבועיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים