שיתוף
תגובות
חדשות » ההצעה לאיחוד המוקדים הרפואיים תעלה בכנסת להצבעה בקריאה ראשונה
הפקת לקחים
הפקת לקחי אסון מירון- מנכ"ל איחוד האמבולנסים הפרטיים: "באסון מירון היו בקרבת מקום מעל 100 אמבולנסים פרטיים שלא הוזנקו ובמקומם המתינו לאמבולנסים מבית שמש"
זירת האסון במירון | צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

ההילולא במירון בל"ג בעומר מתקרבת, והרשויות נערכות בצורה משמעותית בכל חזית ופלטפורמה אפשרית, על מנת לוודא באופן חד משמעי שאסון דומה, לא יחזור על עצמו חלילה.

בשל כך, ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן, התכנסה היום לדיון נוסף בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק לאיחוד קווי החירום הטלפוניים, זאת אחרי שבמהלך האסון, שררה בזירה אנדרלמוסיה, שלא איפשרה את פינויים של הנפגעים באופן שוטף. השנה- המדינה לא לוקחת סיכונים.

יו"ר וועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן אמרה בוועדה: "באתי לכאן לוועדה במשימה שקודמת לכל דבר אחר וזה להביא ועדת בריאות לכנסת – אני מאמינה שככה אנחנו מצילים חיים. זה בדיוק גם מהות החוק המדובר וכולנו רק נרוויח מחוק שכזה. יש פה משימה לפתחנו – הזדמנות וצוהר לתקן עולם שלא נגעו בו –  כמו שמדינת ישראל חזקה בעולמות של קופ"ח ובתיה"ח – אין כל סיבה שבהזנקת חירום וקריאה לעזרה ראשונה יהיה אחרת. לא אתן שבגלל פוליטיקה והעדפה לדחות דברים, יבוא מישהו מאוחר לקריאת חירום לעזרה ראשונה ואני מאוד מקווה שעד היום זה לא קרה. חוסר הקריאה לכל כוננים באירוע חירום זה חמור מאוד ומטלטל בייחוד כלפי כל אירוע רב נפגעים שיכול לעלות בחיי אדם. אני בקשר עם משפחות האסון ממירון עד היום, זה דבר קשה מנשוא.ארגון מד"א הוא ארגון עתיר זכויות ויחד עם איחוד הצלה אני בטוחה שנגיע לדבר הטוב ביותר"

בישיבה התנהל דיון לגבי תהליך רישום הכוננים הרשומים למרשם החדש כפי שידרש בחוק. נציגי ארגון מד"א טענו בדיון כי אין כל סיבה שכל הכוננים שכבר רשומים במד"א ופעילים במוקד יצטרכו לעשות זאת שוב. יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן אמרה כי ע"פ החוק החדש צריך לבוא שוויוניות ברורה בהכרה בכוננים של כל הארגונים במרשם של משרד הבריאות. 


בדיון טען דובי מייזל, סמנכ"ל מבצעים בארגון איחוד הצלה כי הארגון לא נענה לאינספור תכתובות ובקשות לצרף כוננים למערך ההזנקה של מד"א כפי שנקבע בנוהל משרד הבריאות. קטיה קיל, מנהלת תחום פיקוח במשרד הבריאות הגיבה כי המעבר האחרון של 1398 כוננים מאיחוד הצלה טופלה ע"י הקודם בתפקיד יאיר חברוני ואין בידיה כל רשימה שממתינה להתחבר.

מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, אמר: "לפני חודשיים ישב משרד הבריאות איתנו והנציג שהיה אחראי אז מטעם המשרד הודה שיש מאות שלא מחוברים. כמחווה של רצון טוב אחרי הפגישה, חוברו עוד כוננים של הארגון". בתגובה, דרשה יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן, לקבל לידיה תוך יומיים את התכתובות והבקשות שטרם נענו ומאידך לקבל ממשרד הבריאות אלו בקשות חוברו באחרונה למערכת, "צר לי שהוועדה בזה עוסקת", אמרה יו"ר הוועדה, "אני לא מעוניינת לטפל בתלונות של כוננים המוכשרים לכך ויכולים להציל חיים. יש לי ולוועדה לטפל במספיק פניות אחרות של אזרחים שצריכים הצלה ורפואה ולא בדבר שאמור להיות מנוהל ופשוט". 

במהלך הדיון אמר ד"ר נועם יפרח, יועץ לארגון מד"א: "מד"א הוא ארגון עצמאי שהוקם כדי להיות "הצלב האדום" של מדינת ישראל לקיים את אמנות ז'נבה בטריטוריה הישראלית. אסור לממשלה לשלוט במד"א. אין למשרד הבריאות כל סמכות בניהול מד"א ולא ניתן למנות שר על הנושא בכלל".

ח"כ משה גפני, השיב: "הייתה לי התלבטות שנים האם לטפל בחוק מד"א. עכשיו הבנו שיש משהו שמצדיק את כל מה שהיה כל שנים וגם השר לא יכול להגיד למד"א מה לעשות. הוא אומר שהם 'בעלי הבית' יש ממשלה וכנסת אבל הם לא בעלי הבית. הגיע הזמן לטפל בחוק מד"א".  

לגבי נוסח הסעיף בחוק שיאסור על הפעלת מוקד אחר מלבד המוקד האחוד של כל הארגונים, אמר מנכ"ל איחוד האמבולנסים הפרטיים, אפי פלדמן: "יש 142 חברות אמבולנסים פרטיים אשר בתוכם 611 אמבולנסים ש 61 הן ניידות טיפול נמרץ. יש מעל 3000 כוננים כאלו במערך.  כשהקמנו מוקד אחיד לכל החברות, קיבלנו מכתב ממשרד הבריאות שהפעולה שאנחנו מעמידים רכבים מאושרים לשירות ציבור כמתן מענה, אנו פועלים בכך בניגוד לחוק". פלדמן סיפר כי בעת אסון מירון בל"ג בעומר האחרון היו במרחק של 20 דק' מאירוע 100 אמבולנסים לשירות הציבור אבל חיכו לאמבולנסים שיגיעו מבית שמש. 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים