שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ההצעה לבנט לממשלת שינוי עדיין בתוקף"
גורמים בשמאל
יש עתיד תקדם החוקים להגבלת נתניהו כבר השבוע • בכירים בליכוד: "ממשלת שינוי לא ירדה מהפרק, סער ובנט במגעים" • האם בנט יתמוך בוועדה חקירה לאסון מירון?
נפתלי בנט מכריז על מועמדותו לראשות הממשלה | צילום: אורי כהן

גורמים בגוש מתנגדי נתניהו מבהירים כי הסיכויים להקמת ממשלה בלי הליכוד עדיין קיימים, למרות שיו"ר ימינה נפתלי בנט אמר לפני כשבוע וחצי בשיחות סגורות שממשלת שינוי ירדה מהפרק – כך דווח ב'ווינט'.

לדברי חלק מאנשי גוש השמאל, בנט כבר לא יוכל לקבל את ההצעה שהועברה לו טרם הודעתו על הפסקת המגעים, אלא שמאחורי הקלעים ובהיעדר חלופות אחרות אומרים גורמים פוליטיים כי ייתכן שההצעה בכל זאת תישאר רלוונטית.

גורם בכיר בגוש השינוי שצוטט ב'חדשות 12' אמר כי "מבחינתנו לא נסגרה בשום צורה האופציה, בנט לא הוריד אותה מהשולחן רשמית. מבחינתנו יש על מה לדבר, אם יחזור ויתקשר איתנו ויגיד שזה על השולחן".

ייתכן שתתגבש הצעה חדשה לבנט, שלא תהיה שונה בהרבה מהוקדמת, אבל השאלה היא עם כמה אצבעות בנט מגיע. ככל שהוא מגיע עם פחות תמיכה – כלומר לא עם רוב סיעתו – גוש השינוי יצטרך להישען יותר ויותר על הרשימה המשותפת, ואף לבקש את תמיכת אנשי חד"ש ואפילו נציג בל"ד. על כן, ההצעה תהיה פחות נדיבה.

ב'ישראל היום' דווח כי גם בליכוד לא מאמינים להודעתו של נפתלי בנט שלפיה הוריד את הקמת ממשלת השינוי מהפרק ותוקפים את בנט וסער בטענה כי הם מתכוונים להקים ממשלה שתישען על הרשימה המשותפת.

בכירים בליכוד אומרים כי "סער ובנט מדברים ימין אבל הולכים לשמאל. הם מנהלים שיחות על זה וחושבים איך להקים ממשלה כזאת, זאת אפשרות שנפתחה מחדש. ושלא יהיה ספק – זו ממשלה שתלויה ברשימה המשותפת".

לדבריהם, "איך הם מעזים לדבר על ממשלה שנשענת על המשותפת אחרי מה שקרה בעזה, הם ילכו עם המשותפת? אחרי הפרעות מצד ערביי ישראל הם ילכו עם המשותפת? אחרי שביידן מדבר על הקמת מדינה פלשתינית. הם ילכו עם המשותפת? לתת את יו"ש לחמאס. זה ממשלת שינוי".

"ההודעה של בנט הייתה פייק. הם מנהלים שיחות להקמת ממשלת שינוי. כל השמאל רתום עכשיו באיך למנוע ממשלת ימין". גורמים בימינה הגיבו על הטענות ואומרים: "ממשלת השינוי ירדה מהפרק".

בתוך כך, עם סיום המבצע בעזה מתכוננים בציונות הדתית לשלב הבא בהקמת ממשלת ימין ויוצאים בקמפיין הקורא לגדעון סער ולשותפיו בתקווה חדשה להצטרף לממשלת ימין של המחנה הלאומי ולזנוח את הניסיון לשותפות עם השמאל.

במפלגה אומרים כי "הקמפיין ממשיך את הצלחת המהלכים של מפלגת הציונות הדתית שמנעו מיו״ר ימינה ח״כ נפתלי בנט וחברי סיעתו להקים ממשלת שמאל עם תומכי טרור. בסדרת מודעות וסרטונים שמתפרסמות בסוף השבוע יוצאים בציונות הדתית במסר לסער וחברי המפלגה: מה לכם ולשמאל, ממשלת ימין, צו השעה״

יושב ראש מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ: "מאורעות השבועות האחרונים חשפו שוב את הפערים הערכיים והמעשיים בין הימין לשמאל במדינת ישראל בשלל סוגיות קריטיות ואת הצורך המיידי בהקמת מממשלת ימין של כל מפלגות המחנה הלאומי. אנשי תקווה חדשה הם אנשי ימין והם חייבים להבין שאין להם מה לחפש בשמאל ולהצטרף לממשלת הימין. אני מקווה ומאמין שכך יהיה. גדעון, בוא הביתה".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה אמש בהפגנה היהודית-ערבית בכיכר הבימה: "בנט, סער וגנץ – אל תתנו שהמסר מהימים האחרונים יהיה לפחד מערבים ולחבק את בן גביר. צריך להקים ממשלה אחרת".

"הימים האחרונים הראו לנו איך יכולים להיראות החיים בארץ הזו – חלום בלהות. אנחנו לא רוצים להפוך את שעון החול ולחכות למלחמה הבאה, אלא לשנות כיוון לשלום. לחיות ביחד בשותפות אמת, ולא בשנאה ובפחד. זה לא מקרה שהאלימות הזו התפרצה דווקא כשהרגשנו שיהודים וערבים יכולים לשתף פעולה גם בפוליטיקה, כי היו מי שרצו להרוס את החזון הזה. אבל אנחנו אומרים להם: די".

"גם עכשיו אפשר וצריך להקים ממשלה אחרת, שלא תסית ותפריד בין יהודים וערבים, אלא שתחליף את האווירה הרעילה. אני קוראת מכאן לבנט, סער וגנץ – אל תתנו שהמסר מהימים האחרונים יהיה להפנות עורף לשותפות יהודית-ערבית ולקדם גזענות וכהניזם, לפחד מערבים ולחבק את בן גביר. זה יהיה ההפסד שלנו. הניצחון יהיה ממשלה שתסמן את הדרך לחיים משותפים, של שלום ושוויון, של יהודים וערבים ביחד", דברי זנדברג.

בתוך כך, מלבד הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, יש עתיד תעלה לפטור מחובת הנחה בוועדה המסדרת בשבוע הבא הצעות החוק נוספות, ביניהן: הגבלת כהונת ראש ממשלה, ומניעת הטלת המנדט למי שהוגש נגדו כתב אישום.

ב'כאן חדשות' דווח כי ימינה שוקלת בחיוב לתמוך בהצעת החוק שתמנע מראש הממשלה להתמודד שוב – כאמצעי לחץ לקראת גיבוש ממשלה. תקווה חדשה יתמכו בקידום הצע"ח של יש עתיד להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. בימינה אומרים ש״טרם הוחלט״. כך דווח ב'קול ברמה'.

יו״ר הועדה המסדרת, ח״כ קארין אלהרר: ״מעולם לא חזרנו בנו מהנכונות והרצון להאבק בשחיתות, כעת משהסתיימה הלחימה הגיעה העת לעסוק בכך. החוקים שנביא לאישור הועדה ביום שני הם אמירה ערכית ברורה – לאזרחי מדינת ישראל מגיעה הנהגה נקייה וערכית שעוסקת בטובת הציבור ולא בשימור כח. מי שמחויב לשינוי מבין שאין דרך אחרת.״

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים