שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ההצעה שנתניהו יפרוש – מאוחרת מדי"
גורמים בתקווה חדשה
דריכות לקראת החלטת אורבך אם לתמוך בממשלת השינוי: "הוא מבין את הסיטואציה". יו"ר הכנסת יודיע היום מתי תתקיים ההצבעה על ממשלת בנט-לפיד
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

גורמים בתקווה חדשה אומרים שההצעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרוש מראשות הליכוד מגיעה "מאוחר מדי" – כך דווח ב'חדשות 12'. לדבריהם, אפילו אם נתניהו יודיע בימים הקרובים על התפטרותו מתפקיד ראש הממשלה, גם זה לא יצליח לטרפד ולמנוע את הקמתה של הממשלה.

על פי ההערכות, האפשרות להתפטרותו של ראש הממשלה נתניהו הייתה עשויה להיות רלוונטית עבור תקווה חדשה אם הייתה מגיעה לפני מספר שבועות. ההערכה היא כי אם ההצעה הייתה מגיעה בימי המנדט של נתניהו, או אפילו בתחילת ימי המנדט של לפיד ולא לאחר ימים ארוכים של משא ומתן מאומץ, תוך הסכמה לוויתורים רבים שכבר נעשו, האפשרות הייתה עשויה להיחשב רלוונטית וסבירה.

בתוך כך, ח"כ ניר אורבך מימינה עדיין לא הודיע על החלטתו אם להצביע בעד ממשלת השינוי, להתנגד או להתפטר מתפקידו, זאת כשנותרו ימים בודדים להצבעה על הקמת הממשלה. חבר מפלגתו, ח"כ מתן כהנא, העריך בערוץ 12 כי אורבך יצביע בעד. "ניר מבין את הסיטואציה, מבין שהולכת לקום ממשלה שתשמור על ערכי הימין וזהותה היהודית של מדינת ישראל", אמר כהנא.

"כל הספינים האלה שזאת ממשלת שמאל, ממשלת שמד, ממשלה נוראית, לא רלוונטים לכלום. לאור ההערכה העמוקה של ניר לבנט, אני מעריך שהוא יהיה איתנו", המשיך כהנא. "דיברתי עם ניר אתמול, הוא חבר, אח על אמת. ההתלבטויות שלו מובנות. הקמת הממשלה הזאת לא עוברת חלק בגרון, זה לא היה החלום בהתחלה, אבל כולנו מבינים שהמעשה המנהיגותי הנכון זה להקים את הממשלה".

היום צפוי יושב ראש הכנסת יריב לוין להודיע בכנסת אם בכוונתו לקיים את הדיון וההצבעה על הקמת הממשלה החדשה במליאת הכנסת ביום רביעי השבוע או ביום שני בשבוע הבא. במקביל, יודיע לוין היום למליאה כי עלה בידו של יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד להקים ממשלה. החוק קובע כי מרגע מסירת ההודעה, על יו"ר הכנסת לזמן את המליאה לצורך הצגת הממשלה החדשה והצבעת אמון בה בתוך שבוע.

ההצבעה על בחירת יו"ר כנסת חדש במקומו של יריב לוין – תתקיים בתחילת ישיבת המליאה שבה תושבע ממשלה חדשה. לתפקיד מיועד ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), והוא זה שאמור לנהל את ישיבת ההשבעה מיד לאחר בחירתו.

ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד, שרת האנרגיה המיועדת, טענה בריאיון ל'ווינט' כי "לוין עוסק בשטיקים ובטריקים. לדבריה, "כשלפיד אמר לפני כשבוע שעלה בידו להקים ממשלה, הנוהג אומר לעדכן את המליאה ולומר – זה נמצא על שולחן הכנסת. זה לא קרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים