שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ההצעה שתגרום לאשכנזי להישאר ב'בכחול לבן'
כחול לבן
שר החוץ גבי אשכנזי קרוב לעזיבת המפלגה, אך עשוי להישאר בה, בתרחיש בו יוצע לו לעמוד בראש המפלגה כאשר גנץ מכהן כמספר 2 – עד למועד בו על פי ההסכם תמומש הרוטציה
בני גנץ וגבי אשכנזי במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כחול לבן כמרקחה: על רקע המשבר החמור במפלגה, היו"ר בני גנץ בחר לדחות הצהרה שתכנן למוצ"ש, והיא ככל הנראה תיערך בהמשך היום.

בד בבד, נראה כי הסיכוי ששר החוץ גבי אשכנזי יישאר במפלגה נמוך מאוד. כך מדווח ישראל היום.

לפי הדיווח, התרחיש שבו יישאר שר החוץ בכחול לבן הוא כזה שבמסגרתו גנץ יחליט לפרוש, ולחלופין, יציע לאשכנזי את ההובלה ויעבור למעשה להיות סגנו. מדובר ברעיון שנשמע על ידי כמה שרים וחברי כנסת של המפלגה.

כזכור, בעבר כבר דווח, כי במסגרת המאמצים שעשה גנץ במהלך הקמת "חוסן לישראל" לצרף אליו את גבי אשכנזי, הוא הבטיח לאשכנזי שביום שאחרי הנהגתו – ההנהגה תועבר לאשכנזי והוא למעשה ישמש יורשו של גנץ.

ככלל, מפלגת כחול לבן נמצאת בשבועות האחרונים במצב של התפרקות בעקבות הירידה בסקרים, הפרסומים הלא מחמיאים וכן הקרע בין חברי מפלגתו של גנץ, שחלקם טוענים להיעדר מנהיגות. מעבר לכך, חברי מפלגה רבים, ובהם שרים, שוקלים את המשך דרכם הפוליטית ובודקים חלופות אפשריות לקראת בחירות 2021.

עם זאת, קרן האור עבור שניבטת עבור ראשי 'כחול לבן', היא העובדה שהעלו פרשנים לראשונה אמש ולפיו, חוות דעת משפטית גורסת, כי הסכם נתניהו-גנץ אמור להישאר בתוקף, כל עוד לא הוקמה ממשלה אחרת.

משמעות הדבר הוא, כי על פי ההסכם, צפוי הסכם הרוטציה להתממש בחודש בנובמבר 1021, אז צפוי גנץ להיכנס לתפקידו כראש הממשלה ככל שעדיין יישאר כחבר כנסת ולא תושבע עד אז ממשלה חדשה.

והיות ועל פי הערכות לא מעטות, הצהרותיו של סער כמו גם משתנים רבים בפוליטיקה, עשויים להוביל לבחירות בפעם החמישית, הרי שלכאורה מוטב לגנץ לפעול למען היבחרותו לכנסת ולעמוד בראש מפלגה קטנה ככל שתהיה, שכן כל עוד נתניהו מכהן כראש ממשלה, עתידו הפוליטי של גנץ מובטח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים