שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ההרוג מירי נ"ט בגבול – החייל עומר טביב הי"ד
הותר לפרסום
לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, בן 21, מאליקים, הוא הלוחם שנהרג הבוקר מירי הנ"ט ששיגר ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה לשטח ישראל
סמל ראשון עומר טביב ז"ל | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מוסר כי סמל-ראשון עומר טביב הי"ד, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, בן 21, מאליקים, הוא הלוחם שנהרג הבוקר מירי הנ"ט ששיגר ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה לשטח ישראל. הודעה נמסרה למשפחות ההרוג והפצועים. "צה"ל משתתף בצער משפחת ההרוג וימשיך ללוות את הפצועים ומשפחות הלוחמים", נמסר.

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, אמר על ירי הנ"ט לעבר הרכב הצבאי: "סמוך לשעה 11:00 בבוקר כתגובה לסיכול הבכירים, טיל נ"ט פגע בג׳יפ ממוגן מסוג דוד. בעקבות פגיעת הנ"ט, נהרג חייל לוחם, קצין נפצע באורח קל ולוחם נוסף נפצע באורח קשה. הנפגעים היו מכוח של גדוד 931".

"המשימה של הכוח הייתה הגנת יישוב ואבטוח הגדר ליד היישוב 'נתיב העשרה'. הרכב נכנס לתוך היישוב במסגרת המשימה שלו, כשהיישוב, מבחינה טופוגרפית, חשוף לנ"ט, ולכן הרכב נפגע כחלק ממשימת האבטחה שלו. הם פונו במהירות לבית החולים".

"לאחר האירוע, היה ירי פצמ"רים של חמאס במטרה להקשות על פינוי הפצועים, הירי לא חדר לשטח הארץ. מדובר באירוע חמור, נמשיך להכות בעזה בעוצמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בשם כל אזרחי ישראל אני מביע צער עמוק ושולח תנחומים למשפחתו ולחבריו של לוחם צה״ל, סמל-ראשון עומר טביב ז״ל, לוחם בחטיבת הנח״ל שנפל הבוקר מירי נ״ט במהלך פעילות מבצעית להגנת ישובי עוטף עזה. יהי זכרו ברוך. אני שולח איחולי החלמה מהירה ושלמה ללוחם נוסף ולקצין נוסף שנפצעו בפיגוע. נמשיך להילחם בכל העוצמה נגד המחבלים בעזה. מי שפוגע בנו – דמו בראשו".

ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א שטיפל בפצועים סיפר: "ביצענו בשטח מיון ראשוני לשלושה פצועים, אחד מהם היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעות הדף ורסיסים, הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו אנוש. פצוע נוסף היה בהכרה מעורפלת וסבל מחבלות קשות בגפיים ופגיעות הדף והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות רסיסים. פינינו את הפצועים לבית החולים תוך טיפול רפואי וייצוב מצבם. במשך כל האירוע נשמעו אזעקות ופעלנו תחת אש"

פראמדיקית מד"א רוית מרטינז שטיפלה בשטח בפצועים תחת אש סיפרה: "מדובר באירוע קשה, הגענו לפצועים בשטח כשברקע נשמעות אזעקות ונמשך הירי. הפצועים סבלו מפציעות הדף ורסיסים. טיפלנו בהם תוך שאנחנו מגינים עליהם ועלינו. לאחר טיפול חיוני דחוף בשטח וכשניתן היה להיחלץ מירי הטילים והפצצות חילצנו את הפצועים למקום בטוח ושם בסיוע רופא מד"א וכוחות מד"א נוספים פינינו אותם לבית החולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים