שיתוף
תגובות
צרכנות » ההתאוששות ממשבר הקוורץ ודגם ה'רויאל אוק'
מעל הזמן
מהו דגם ה'נאוטילוס'?, ואיך הפך במהלך השנים לשעון מבוקש במיוחד? ואיך הצליחו שעני העילית להחזיר את קהל חובבי השעונים אל המנגנונים המכניים המורכבים • סקירה
שעון רחוב בכניסה לחנות של אודמר פיגה בתצורת ה'רויאל אוק' | צילום: BalkansCat, שאטרסטוק

בשבוע שעבר, כתבנו על משבר הקוורץ שהכה רבות בתעשיית השעונים היוקרתית שעד בוא המשבר התהדרה במנגנונים מכניים מורכבים ולאחר בוא הקוורץ הפכה לתעשייה בלי 'נשמה', היום נביא שני דגמים שעשו היסטוריה והחזירו את הקהל אט אט לעולם המנגנונים המכניים, וכך נחשבים עד היום למובילים בעולם שעוני היוקרה.

כזכור, כפי שכתבנו, שנות ה70 הייתה אחת התקופות הכי קשות , אם לא הקשה ביותר שידעה תעשיית השעונים השוויצרית. משבר הקוורץ היה כטפיל טורדני, שהחל מכרסם ומחריב את עמודי התווך של 'נשמת' תעשיית השעונים.

הכל קרה מאוד מהר בעוצמה גדולה וללא כל רחמים.

החברות הגדולות כבר היו לקראת "שבירת כלים" וויתור על כל מה שהן בנו במהלך השנים.

עד שבשנת 1972 לאחר הצלחתו של ה'רויאל אוק' בעיצובו של ג'נטה , נדמה היה כי הקהל שהלך אחר הקוורץ הנוח והזול , החל חוזר אט אט לזרועותיה המנחמות של מסורת השענות השוויצרית המכנית.

ואחרי ההיסטריה והמהפך האדיר שהביא עימו שעון ה'רויאל אוק' ,היה זה רק עניין של זמן עד שיבוא הדבר הגדול הבא.
כשנתיים לאחר צאת הרויאל אוק לשוק, החל ג'נטה לעמול בתכנון השעון הבא שיסחוף אחריו קהל שלם של "מאמינים". חובבי שעונים אשר לא שבעו מהיצירתיות והייחודיות התאהבו ברויאל אוק, ורק חיכו לעוד שעון פלדה ספורטיבי של ג'נטה.

ה'רויאל אוק' מבית אודמר פיגה | צילום: andersphoto, שאטרסטוק

בשנת 1974 החל ג'נטה לעמול על השעון העתידי שעיצובו הוזמן מחברת העל פטק פיליפ. לג'נטה זה היה ברור כי אותו קו שהנחה אותו בעיצוב הרויאל אוק ימשיך גם כאן בעיצוב השעון הנוכחי.

צורתו הלא שגרתית נוצרה בהשראת מראה "הצוהר" של ספינות טרנס אטלנטיות, הדגם הראשון שיוצר בגודל של 42 מ"מ היה עמיד למים בעומק 120 מטרים, נתון שהיה חסר תקדים לאותם הימים.

שני הבליטות בצידי הקייס משמשות לחיבור מיוחד ולאטימות כפולה בחיבור ובהידוק הקייס ללוח. דבר שנתן לשעון עמידות מרשימה ואטימה מוחלטת.

השעון יצא לשוק בשנת 1976 וזכה לשם- "נאוטילוס".

השם נאוטילוס נלקח מספר המדע הבדיוני שכתב הסופר הצרפתי "ז'ול וורן" הנקרא "20.000 מיל מתחת למים". הסיפור מספר על עלילותיו של קפטן נמו והצוללת שלו, נאוטילוס, שנקראה על שם הצוללת הראשונה של רוברט פולטון שהיה מהנדס וממציא אמריקאי המוכר כמפתח ספינת הקיטור המסחרית הראשונה. בנוסף, נאוטילוס הוא גם שם בעלי חיים ימיים ממשפחת "הרכיכות".

דגם הנאוטילוס הראשון התהדר בהתחלה בקליבר 28-255 שפותח במקור על ידי חברת ייגר לה קולטרה והיה בשימוש של כמה חברות עילית כמו : וושרון קונסטנטין ,אודמר פיגה וכמובן פטק פיליפ.

כשיצא הנאוטילוס לשוק , "קללת הרויאל אוק" רבצה גם עליו. השעון בהתחלה לא התקבל על ידי קהל הלקוחות והביקוש אליו היה איטי מאוד. אך בשנת 1980 זה השתנה במהירות, כאשר פטק פיליפ הציגו את נאוטילוס לציבור הנשים עם מנגנון הקוורץ, ושנה לאחר מכן, כאשר יצא דגם נאוטילוס בגודל בינוני לגברים (37 מ"מ).

כך, ברבות הימים ה'נאוטילוס' של ג'נטה הפך במהלך השנים לשעון מבוקש ונחשק במיוחד.

שעון אלגנטי ויפה שאפשר לענוד עם חליפה ובאותה נשימה שעון עם עמידות מרשימה למים שאפשר לענוד על חליפת הצלילה.

וכיום אפשר לומר שזה אחד מהשעונים היותר מבוקשים שיש.

הכותב הוא כפיר חדד חובב שעונים וחבר צוות במגזין השעונים הישראלי watchguru. סייע בהכנת הכתבה: שימי שקרקה

פטק פיליפ נאוטילוס | צילום: Rustic and Watches, שאטרסטוק
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים