שיתוף
תגובות
חדשות » ההתחלה של הסוף: מפלה לקואלציה חוק יו"ש נפל ח"כים מהקואליציה סייעו
התפרקות בקואליציה
האופוזיציה יחד עם חלק מחברי הקואליציה הפילו את חוק יו"ש, המשמעות: חוקי מדינת ישראל אינם תקפים ולכן אין יכולת אכיפת חוק ביהודה ושומרון, מהחודש הבא
נפתלי בנט, גדעון סער, יאיר לפיד, נפתלי בנט | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

ההתפרקות של הקואליציה במליאה: שר המשפטים גדעון סער החליט לקדם את החוק למרות שלא השיג רוב מוצק, והתקנות בחוק יו״ש שמוארכות מאז מלחמת ששת הימים נפלו ברוב של 58 מתנגדים, בהם גנאיים ורינאווי זועבי, שאר חברי רע"מ נעדרו, 52 חברי כנסת הצביעו בעדו. ימינה: ‏"הליכוד ישרוף את המדינה בשביל ביבי, נעביר את החוק"

לאחר שהקואליציה החליטה לקדם את הצעת החוק ללא רוב ברור, האופוזיציה הפילה אמש (שני) את הארכת התקנות ביו״ש בסיוע שני חברי קואליציה שהתנגדו וח"כים שנעדרו מההצבעה. כעת יאלץ שר המשפטים גדעון סער להעלות את ההצעה פעם נוספת לקריאה ראשונה על מנת שהחוק הישראלי ימשיך לחול על יהודה ושומרון.

ברע"מ הדעות היו שנויות במחלוקת לגבי אופן ההצבעה בנוגע לחוק. חברת הכנסת הסוררת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ הודיעה כי תצביע נגד. הקואליציה נתונה עוד מהפגרה בחיסרון יחסי לאחר פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן, ובקואליציה ניסו לגרום לה שלא להגיע להצבעה, לאחר שהודיעה כי תצביע נגד התקנות.

לפני ההצבעה, ראש הממשלה נפתלי בנט נשמע אופטימי ביציאה מלשכתו: "חוגגים עכשיו שנה לממשלה. בשבוע הראשון אמרו שלא נגמור את השבוע, ובחודש הראשון אמרו שלא נגמור את החודש. עכשיו חוגגים שנה של צמיחה, של אבטלה סופר נמוכה, של ביטחון בעוטף עזה וגם את זה אנחנו נחצה בעזרת השם". 

בימינה תקפו את האופוזיציה: "בן גביר, גפני ואמסלם הצטרפו לטיבי וכסיף נגד תושבי יו"ש בשביל צרכיו האישיים של ביבי. ‏הליכוד ישרוף את המדינה בשביל צרכי ביבי. ‏כמו בחוק הגיוס ובחוק האזרחות שתחילה נפלו, גם את החוק הזה נעביר". שר החוץ יאיר לפיד אמר: "כמו תמיד אחרי הפסד, נחזור חזקים יותר וננצח בסיבוב הבא". שר הביטחון גנץ אמר: "לא הקואליציה הפסידה הערב אלא מדינת ישראל ואזרחיה. יש לנו פחות מחודש לוודא שאיו"ש לא הופכת למערב פרוע בכסות אינטרסים פוליטיים. ‏קורא לכלל חברי הכנסת, זה הזמן לנהוג באחריות ביטחונית ולהתעשת".

שר המשפטים גדעון סער הציג את החוק במליאה ותקף את האופוזיציה: "העברת חוק תקנות יו"ש הוא קריטי להמשך הסדר הציבורי ביהודה ושומרון. אם החוק לא יעבור זה לא יאפשר למי שמתגורר ביו"ש לקבל רישיון נהיגה או לקבל רישיון פסיכולוג. זה נוגע גם לחוק האימוץ ולחוק הפונדקאות".

סער הוסיף עוד: "אם החוק לא יעבור, האזור יהפוך לג'ונגל ולעיר מקלט לעבריינים. האזרחים שם יחיו בתוהו ובוהו. ביטחונם של אזרחי ישראל ביו"ש ובכלל מחייב את העברת החוק. המשמעות של אי העברתו היא גם פגיעה ביכולת לקיים חקירות ביטחוניות. אחריותו של כל נבחר ציבור תיבחן בעת הזו ללא קשר לשיוכו הפוליטי או תפיסת עולמו הפוליטית, אינני חושב שיש איזשהו ציבור המעוניין באנרכיה בשטחי יהודה ושומרון תחת שלטון ישראל, בריסוק הזיקה הישראלית ליו"ש – ולשם אתם חותרים לצערי".

בסיום ההצבעה בירך יו״ר מרכז האופוזיציה יריב לוין על התוצאות, ואמר כי מדובר בעוד צעד לעבר סופה של הממשלה. "ממשלה שלא מסוגלת להעביר חוקים ציוניים וביטחוניים בסיסיים אין לה זכות קיום. אני קורא לחברי הכנסת שנבחרו בקולות ימין שובו הביתה, ויחד נקים ממשלת ימין אמיתית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים