שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ההתנגדות של שקד "ממשלת שינוי" ירדה
גורם בימינה
בכירת ימינה: "אני מוכנה להקריב את הקריירה הפוליטית שלי אם זה מה שנכון למדינה". גורם בימינה: "לשקד ולבנט נמאס מהיחס של הליכוד"
בניין הכנסת | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בכירת ימינה ח"כ איילת שקד כבר לא פוסל את האפשרות של חבירה לשמאל בחיר שיו"ר המפלגה נפתלי בנט יהיה ראש הממשלה – כך דווח ב'ידיעות אחרונות'. בשיחה סגורה אמרה כי "אני מוכנה להקריב את הקריירה הפוליטית שלי אם זה מה שנכון למדינה".

גורם בימינה ששוחח עם שקד על האפשרות להקמת ממשלת לפיד-בנט, טען כי היא כבר "עם רגל אחת במים" מאחר שהיא משוכנעת שעדיף להקים ממשלה בישראל מאשר ללכת לבחירות חמישיות. לדברי הגורם, רף ההתנגדות של מקורבים לשקד ופעילים מרכזיים להקמת "ממשלת שינוי" ירד.

הגורם ב'ימינה' אמר כי "הייתה התנגדות גדולה אצלנו לממשלת שינוי, אבל זה השתנה ברגע שאנשים הבינו שאין שום סיכוי להקים ממשלת ימין ומה שעושה נתניהו זה רק למשוך אותנו לעוד מערכת בחירות. לשקד ולבנט נמאס מהיחס של הליכוד. בליכוד לא עבדו בשביל הקמת ממשלה ורק דיברו על בחירות חמישיות. בחירות יהרסו את המדינה. בסוף איילת הבינה שאין ברירה. הטירוף הזה חייב להסתיים".

בכירים בגוש מתנגדי נתניהו שצוטטו בדיווח של יובל קרני אמרו על המגעים עם ימינה כי "אנחנו מחכים לשמוע מה ההחלטה שלהם אבל אנחנו ממשיכים את המו"מ הקואליציוני במטרה לסגור הסכמים קואליציוניים עם כל השותפות בגוש".

גורמים פוליטיים בגוש השמאל טוענים כי מדובר במו"מ הפוליטי הקשה ביותר מאז קום המדינה. "אנחנו באירוע פוליטי חריג בכל קנה מידה", אמר אחד הגורמים המעורים במו"מ. "אנחנו אחרי ארבע מערכות בחירות וצריך להביא סביב שולחן הממשלה שבע או שמונה מפלגות, מעבאס ועד בנט. הפאזל הזה הוא אחד המורכבים שהיו כאן מאז ומעולם מבחינה פוליטית".

ב'וואלה' דווח כי במקביל לפגישת בנט ולפיד, ימינה המשיכה במגעים ליליים עם הליכוד, והצוותים של המפלגות נועדו במשך שעות ארוכות. לפי גורם המעורה בפרטים, בין הצדדים יש הסכמה על רוב פרטי ההסכם אבל הפער נובע מכך שלראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין אין את היכולת להקים ממשלה בראשותו ובנט מתנגד לבחירות חמישיות, מהלך שהוא סבור שנתניהו מכוון אליו.

בנוסף לכך, בין בנט לאיילת שקד קיים פער מסוים בגישה סביב הקמת ממשלת שינוי. בעוד שקד מעוניינת בהסכם עם הליכוד וריצה משותפת עם המפלגה בבחירות הבאות, בנט נוטה יותר להקמת ממשלה בראשותו, יחד עם לפיד.

במהלך ניסיונות ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע ממשלת שינוי, ערב המבצע בעזה, הייתה אמורה להתקיים פגישת סולחה בה היו אמורים להשתתף נתניהו ורעייתו שרה יחד עם איילת שקד, כדי להוביל להסכם של הליכוד וימינה. מי שתיווך את הפגישה בין הצדדים הוא איש העסקים החרדי מוטי זוננפלד המתגורר ברחוב בלפור בירושלים ונחשב מקורב מאד לשקד בשנים האחרונות. הפגישה לבסוף לא יצאה לפועל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים