שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "ההתפרצות בווהאן – גדולה משחשבנו"
החוקרים חושפים
ראש צוות החקירה הבין לאומי של ארגון הבריאות העולמי אמר כי הוא ועמיתיו מצאו סימנים ראשונים לכך שההתפרצות הראשונית של נגיף קורונה בעיר הייתה גדולה וחריפה
מעבדה בוואהן | צילום: Mongkolchon Akesin, שאטרסטוק

חוקרים מארגון הבריאות העולמי (WHO) גילו עדויות לכך שההתפרצות במחוז וואהן שבסין בדצמבר 2019 הייתה רחבה בהרבה ממה שחשבו בעבר, כך דווח היום (ראשון) ב-CNN. אותם חוקרים מבקשים בדחיפות גישה למאות אלפי דגימות דם של תושבים בעיר, דגימות שסין לא נתנה להם עד כה לבחון.

ראש צוות החקירה של הארגון הבינלאומי, פיטר אמברק, סיפר כי לראשונה ערכו המדענים חיפוש אחרי רצפים גנטיים חלקיים של נגיף הקורונה, מה שאפשר להם למצוא זנים נוספים ומוקדמים של הנגיף. אמברק סיפר כי לצוות הייתה גם אפשרות לדבר עם החולה המוכר הראשון של מחלת הקורונה, פקיד משרדי מהעיר ווהאן שהחל לחלות בחודש דצמבר.

על פי אמברק, בדצמבר היו 174 מקרים מאומתים של קורונה בווהאן. 100 מהם מתוך בדיקת מעבדה, ו-74 מקרים של אנשים שאובחנו בנגיף בעקבות סימפטומים של קורונה. היחס הגדול בין מספר המאומתים למספר החולים שבנתון הזה מאפשר להעריך על פי אמברק, שבשלב הזה בווהאן היו למעשה כבר יותר מ-1,000 מאומתים לנגיף בווהאן.

"כעת ברור לנו שהנגיף התפשט בווהאן ללא שליטה כבר בחודש דצמבר, מוקדם יותר משחשבו, וכנראה עוד קודם לכך", מספר אמברק בראיון לרשת החדשות האמריקני. המדען השוויצרי סבור כי ייתכן שהנגיף, על זניו השונים, התפשט בסין עוד הרבה קודם לכך, דבר המקשה על איתור מקורו.

שגרירות סין בוושינגטון מתחה אתמול ביקורת על ארצות הברית ואמרה כי היא פגעה בשנים האחרונות בארגון הבריאות העולמי ובשיתוף הפעולה בין המדינות הרבות שחברות בו. השגרירות הסינית ציינה כי "ארצות הברית לא צריכה להפנות אצבע מאשימה כלפי סין וכלפי מדינות אחרות, שתמכו בארגון הבריאות העולמי בזמן מגפת קורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים