שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הוארכה ביממה חובת הבידוד במלוניות
ברגע האחרון
אשר החליט להעניק 24 שעות נוספות בלבד להארכת חובת הבידוד, במהלכן יגבש משרד הבריאות פתרונות חליפיים לפיקוח על מחויבי הבידוד. ההצעה אושרה ללא מתנגדים
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר, קיצרה את תוקף ההכרזה על חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל ל-24 שעות במקום להאריכה ב-8 ימים כבקשת הממשלה. ההכרזה אמורה הייתה לפוג הלילה בחצות ומשמעות פקיעתה הייתה כי כל השבים מחו"ל היו עוברים לבידוד ביתי במקום בידוד במלוניות. היו"ר ח"כ אשר אמר כי יאפשר לממשלה 24 שעות נוספות לצורך גיבוש פתרונות.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "המשטרה יכולה לאכוף בדרכים יותר יעילות וצריך למצוא אפשרות בהסכמת אנשים לאכיפה דרך טלפונים ניידים ולאו דווקא באיזוק. הוא פנה לד"ר אלרעי פרייס וביקש לקצר את תקופת הבידוד לשבים מחו"ל: "יש לשקול לקצר את חובת הבידוד מ- 10 או 14 ימים לשישה ימים או מספר אחר יותר ידידותי. הגענו לנקודה שצריך לנהל שיח אחר עם הציבור. קיימות דרכים אחרות פחות פוגעניות".

עוד אמר כי הוועדה תתכנס שוב מחר ותדון בתקנות הפעימה השנייה של ההקלות שנכנסה הבוקר לתוקף. תמכו בהארכת ההכרזה: היו"ר ח"כ יעקב אשר והח"כים מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ורות וסרמן לנדה (כחול לבן) שאמרה כי היא תומכת בהארכת ההכרזה ב-36 שעות. נמנעו בהצבעה: ח"כ אוסאמה סעדי וח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת).

בדיון על סגירת השמיים והבידוד במלוניות לשבים מחו"ל אמר ח"כ ישראל אייכלר כי "ועדת חריגים צריכה לעבוד 24 שעות ביממה כדי לטפל בכל הפניות, וזה לא מה שקורה. ישנם כמה פקידים בודדים המטפלים באלפי פניות. פוגעים בזכויות האדם הבסיסיות ביותר, בניגוד לחוק. הפקידים עובדים קשה, אבל העובדה היא שיש אלפי מקרים קשים שלא מטופלים במהירות.
בנוסף, הוציאו עכשיו את החתונות מחוץ לקריטריונים להיכנס ארצה. ישנם מקרים של חתנים וכלות שנתקעו בחו"ל והם לא יכולים להגיע. רק אם מישהו מת חלילה הם יכולים לבוא. גם אז, היו לנו מקרים של אבלים שפנו לוועדת החריגים ועד שהגיע האישור הנפטר כבר הגיע לגן עדן".

ח"כ אייכלר הוסיף גם: "המלוניות הפכו לבתי כלא. מדינת ישראל נכשלה בבידוד אנשים בבתיהם, אז היא שולחת אותם לכלא? וזו מדינה שמדברת כל כך הרבה על זכויות אדם?!
אין שום זכות להכניס אדם בריא לכלא, שמא ייצא מבידוד. יש מעבדות לבדיקות בנתב"ג ואין הצדקה לשלול חופש התנועה בשם הבריאות, לשווא".

עוד אמר: "ישנם אנשים צעירים, רווקים, שסיימו עבודה או לימודים בחו"ל והסיפור שלהם לא מספיק קורע לב, הם לא יכולים לחזור ארצה. כך גם שוחטים שנסעו לשחוט לקראת חג הפסח ונתקעו בחו"ל. את כל הרוע הבירוקרטי עושים בשם הבריאות, בלי שום קשר או סיכון לבריאות הציבור".

"אני רוצה להביא בפני הוועדה את העניין של מירון", אמר ח"כ הרב אייכלר וגולל את סיפורם הכואב של משפחות ברוכות ילדים שנתקעו בערב שבת: "הודיעו שסוגרים את ציון הרשב"י ל-ז' אדר, אבל את הצימרים ביישוב לא סגרו, בדיוק כמו בכל הארץ. והנה בלי הודעה מוקדמת, הורידו אנשים מאוטובוסים ביום שישי בצומת עין זיתים ובפרוד גם אם באו לצימרים ששכרו. משפחות עם עשרה ילדים נשארו על הכביש בהוראת השוטרים, אחרי ששכרו צימרים כחוק. הכל בגלל שהצימרים במירון והם אנשים חרדים. זו התעללות בבני אדם והפרת זכויות בשם הבריאות".

הוא סיים ואמר כי "אין שום סיבה למנוע מאנשים מחלימים או מחוסנים לנוע. זו הפרת זכויות בסיסיות, התעללות מיותרת. מדינת ישראל הפכה לברית המועצות".

על רקע דבריו של יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר כי לא יהיה נכון להאריך את ההכרזה לחובת בידוד במלוניות שתפוג הלילה בחצות אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור: "אל תתנו לאמירה שהמשטרה תאכוף לבלבל אתכם. יכולת האכיפה של המשטרה מוגבלת ואנחנו רואים את זה חודשים. לאור זה שראינו שלמשטרה יש מגבלה, משרד הביטחון הציע תכנית 'בני-חיל' כדי לחזק וזה לא עובד. אם אתם רוצים אח"כ לשבת ולדבר על מחדל נתב"ג ולעשות צעד שמחזיר את הדברים לאותו מצב זו תהיה אחריות שלכם".

עוד לדבריה: בפברואר 2021 נחתו 3955, פונו למלון- 1,537, שוחררו לבידוד ביתי- 2,418, שוחררו בוועדת חריגים במלון -150.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "אנחנו מסתכלים על העניין בעיניים נכוחות. לא רק שלא אוחזים בחסימה של 100% אלא מגיעים לכל היותר ל-30% במלוניות ועם כל הכבוד האחריות לא עלינו אם 65% מגיעים לביתם. אנחנו אחראים ולא הרמנו אמברקס אף פעם אך אותי אף אחד לא ישכנע שאם אני חוסם 35% מהמגיעים חסמתי את הווריאנט. תתכבד הממשלה עם המשטרה והמשרד לביטחון לאומי, כמדינת הסייבר, התקנות יפוגו היום בחצות. אני חושב שלחדש את ההכרזה הזו זה יהיה לא נכון. אפשר לקחת חיילים מפקע"ר שיעזרו באכיפת הבידוד".

סגן שר התחבורה אורי מקלב הגיע לדיון ועדת החוקה לאישור תקנות הגבלות הכניסה והיציאה מישראל וההכרזה על הבידוד במלוניות: "אין דומה סגירת השמיים לשבוע או שבועיים להארכה של סגירתם, שהיא פגיעה במכפלות. כל אחד מכם יודע מה המשמעות. אישה צעירה עם ילד בן 3 חודשים התדפקה על דלתי ביום שישי ואמרה שזו שבת חמישית שתהיה בלי בעלה שלא יכול להגיע לארץ והם פה באשרת סטודנט. מדובר על אב שלא יכול לחזור לאשתו ולילדו. שאלתי אותה מדוע לא תיסע אליו לאנגליה והשיבה שאין לה יכולת לצאת כי הוצאת דרכון לוקחת 6-3 חודשים לא בקורונה. גם השרה מקבלת את זה שיש להתייחס למשפחה כיחידה. אין צורך הומניטרי יותר מזה".

"לא יכול להיות שיגבילו ב-600 כשכל המשרדים האחרים העמידו את האנשים כך שניתן יהיה להגדיל ל-2000. המעכב היום את הכנסתם הוא משרד הבריאות. ההחלטה יכולה להתממש כבר מעכשיו. משרד התחבורה עושה את כל המאמצים ולא מנותק מהציבור. הוועדה עובדת ביעילות ומנפיקה באופן מידי את האישורים. לוועדת החוקה יש את הכוח לשפר את החלטות הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים