שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הוארכה ההכרזה על בידוד במלוניות לשבים מחו"ל
אושר בכנסת
ועדת החוקה אישרה את הארכת ההכרזה על בידוד במלוניות לשבים מחו"ל. יועמ"ש הועדה: "לשקול תיקוני חוק הקורונה הגדול לבדיקות החוזרים מחו"ל ולדרכון הירוק"
ועדת חוקה | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
ד"ר רועי סינגר סגן מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות |
צילום: דוברות הכנסת

הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה היום (שני) להאריך את ההכרזה על בידוד במלוניות לשבים מחו"ל בשבועיים עד ל-1.2.21. לפי ההכרזה: השבים מכל מדינה בעולם יוכלו לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר שניתן לקיים בו את כל תנאי הבידוד במקום במלונית, בכפוף לקיום תנאים אלו:

  1. ביצוע בדיקת קורונה עם ההגעה לנתב"ג.
  2. התחייבות בכתב טרם המעבר לבידוד הביתי שתבוצע בדיקת קורונה נוספת ביום התשיעי לתקופת הבידוד וביצוע הבדיקה.
  3. דיווח בכתב על מיקום הבידוד הביתי והתחייבות להגיע למקום הבידוד ולבדיקה השניה ביום התשיעי שלא בתחבורה ציבורית

יצוין כי כל מי שחוזר מאיחוד האמירויות, ברזיל, דרום אפריקה וזמביה, מחויב בבידוד במלונית (ההחלטה תהיה בתוקף עד ליום 27.1.21).

אשר פתח את הדיון בהתייחסו למחלוקת בנוגע לבדיקות בנתב"ג: "אנחנו עדים למלחמת גרסאות בין הדרג המדיני לדרג המשפטי וכנראה שיש גם בעיות משפטיות כשרואים את הפתרונות שנתלים על תתי סעיפים ואין חקיקה מוסדרת וברורה. מבחינתנו אי-עשייה הוא דבר בעייתי כי אם מזהים דליפה מגפתית שמגיעה ממקומות מסוימים, הכי נכון שיהיו כלים ואפשרות לקבל החלטות. זה תלוי גם בפלטפורמה החקיקתית וגם בדרג המדיני. אני לא נכנס למי אשם אבל אני רואה בוועדה כמבוגר האחראי ואם דרוש שינוי חקיקה שייתן את הכלים להחלטות מהירות של הדרגים שצריכים לקבל ניתן את השירות הזה בצורה מהירה ככל האפשר מתוך הבנה שאנחנו עובדים תחת אש".

עוד אמר כי "הרוח הנושבת עכשיו היא למה לא סגרתם ולא החמרתם" ומצד שני, בעשרות ישיבות שערכנו על תקנות הקורונה, "כל פעם שהגיעו החמרות הייתה ביקורת שזה לא דמוקרטי, לא אנושי ומכביד. אני מנסה לנקות את קולות הרקע ולומר שהתפקיד לא קל וההחלטות לא קלות בעיקר כשמגבילים חופש תנועה, אבל יש לזכור שאם צריך אז צריך".

יעקב אשר וגור בליי | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

היועמ"ש עו"ד ד"ר גור בליי אמר כי "גם אם מצליחים למצוא מקור סמכות כלשהו בחוק הקיים, ברור שדרך המלך היא להביא תיקון חקיקה שייתן מענה לאתגרים החדשים כמו חיוב בדיקות של החוזרים מחו"ל, דרכון ירוק ועוד".

עו"ד שי סומך ממשרד המשפטים התייחס אף הוא לסוגית הבדיקות בנתב"ג ואמר כי המשרד בודק תיקון חקיקה בנושא והוסיף: "הנושא של חיוב חוזרים מחו"ל לבדיקת קורונה הוצג בפנינו לראשונה בשבוע שעבר בשאלה אם ניתן להסדירו בתקנות ולא בחקיקה ותשובת היועמ"ש הייתה שניתן להסדירו בתקנות".

ד"ר רועי סינגר סגן מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות התייחס לנתוני החיסון של פייזר ואמר: "לגבי החיסון- יש פה דבר מפתיע שבנתונים שראינו במהלך האישור לחיסון של פייזר- רמת הנוגדנים שהוא מייצר גבוהה יותר מאשר למי שחלה באופן טבעי. אני לא יודע אם יש עוד מחלה כזו בה החיסון יגן טוב יותר מאשר הדבקה במחלה עצמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים