שיתוף
תגובות
חדשות » הוגשה הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות
מחזירים את הגלגל
בין החותמים: ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הח"כים אדלשטיין, מיקי זוהר ואורית סטרוק הגישו יחד עם ראש מועצת שומרון את הצעת החוק. 43 חכים חתמו על ההצעה
| צילום: ניר דבוש - מועצה אזורית שומרון

הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון הוגשה היום (ד) ע"י חברי הכנסת יולי אדלשטיין מיקי זוהר ואורית סטרוק יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן מיוזמי החוק. על הצעת החוק חתומים לא פחות מ 43 חברי כנסת מסיעות רבות בהם: חה"כ ישראל כץ, אמיר אוחנה, יריב לוין, אבי דיכטר, משה אבוטבול, יעקב מרגי, מיכל וולדיגר, בצלאל סמוטריץ' עמיחי שיקלי ועוד רבים צפויים לחתום.

בין יוזמי הצעת החוק גם יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגורש משא-נור בעצמו ומיוזמי הצעת החוק: "מדינה מוסרית לא יכולה לאפשר שתהיה לה אות קין כזו שהיא חוק הגירוש והגזל. כולם מבינים שההתנתקות הייתה טעות. את הפשע הזה של הגירוש צריך לתקן ולמחוק את אות הקין הזה מספר החוקים של מדינת ישראל. כיהודים ציונים אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שיהיה חוק כזה.  כל עוד נשמה באפנו אנחנו נלחם כדי שהעוול הזה יתוקן". 

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין: "לפני 16 שנה מכרו לעם ישראל חלומות באספמיה וכעת כולם כבר מבינים שמדובר בחלום בלהות מתמשך. כרגיל, כמו בכל נושא מול הפלסטינים – ישראל נתנה והפלסטינים צוחקים בפרצופה בדרך למימוש חזונם האסוני. אף לא יעד אחד שאותו קבעה אותה ממשלת התנתקות לא הושג. החוק הזה הוא הוכחה לכך שאסור לוותר על חבלי ארץ, זה לא מביא שלום ולא מביא בטחון –  זה מביא אסון.

"היום כולם מבינים ש"המורדים" אותם הובלתי מול ממשלת ההתנקות צדקו והגיע הזמן למזער את נזקי אותה ממשלה ואותו חוק. כשם שהייתי ממובילי המאבק נגד ההתנתקות, היום – יחד עם חברי, ח"כ מיקי זוהר ושותפים נהדרים נוספים כח"כ אורית סטרוק ויו"ר מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן – אני מוביל את המאבק לביטולו. הדאגה שלנו מוקדשת למדינת ולעם ישראל, והיום אנחנו מתחילים להביא פתרונות למדינת ישראל – לא למדינת פלסטין.

ח"כ מיקי זוהר: "זוהי הצעת חוק חשובה מאוד שהעברתי בקריאה טרומית בכנסת הנוכחית, ההצעה נועדה להבהיר לכולם שאנחנו לא מתפשרים או מתחלקים בארץ ישראל, כולה שלנו וכך זה יישאר. לאחר שהממשלה הרעה הזו החליטה למנוע את קידומה, שמחתי שח"כ יולי אדלשטיין החליט לקדם אותה מחדש וכמובן שהצטרפתי ליוזמה הברוכה ובע"ה אעשה כל שביכולתי כדי לקדם אותה".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק: לחוק לביטול ההתנתקות בחומש ובצפון השומרון יש תמיכה אדירה בכנסת, לרבות בקואליציה כפי שהתבטא אתמול ח"כ ניר אורבך. חמור בעיני שאף חבר כנסת מהקואליציה לא הסכים לחתום על הצעת החוק. יש לקוות שלכל הפחות יצביעו בעדו כשיובא להצבעה. המבחן הקרוב של אורבך וחבריו לימינה ולתקוה חדשה יהיה מחר, כשתוגש תשובת המדינה לבג"צ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים