שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הוגש "חוק העברת נתוני המתחסנים"
ביוזמת אדלשטיין
"חוק העברת נתוני המתחסנים" של משרד הבריאות הועבר להערות משרדי הממשלה והציבור. אדלשטיין: "החוק יאפשר לכולנו לפעול יחד לעודד כמה שיותר אנשים להתחסן"
החיסון הרוסי | צילום: Seda Servet, שאטרסטוק

משרד הבריאות הפיץ היום (שלישי, 16.2.21) את "חוק העברת נתוני המתחסנים" להערות הציבור ומשרדי הממשלה. תזכיר החוק יאפשר למשרד הבריאות להעביר לרשויות המקומיות ולמשרד החינוך מידע מזוהה על מי שהתחסן ועל מי שלא התחסן. המטרה היא לאפשר לגופים אלה לקדם את עליית ההתחסנות, על ידי ביצוע פעולות לעידוד הציבור להתחסן.
 
בנוסף, תזכיר החוק קובע כי משרד הבריאות יוכל לדרוש מגופים ציבוריים מידע מזוהה על אנשים, כולל פרטי קשר, כאשר מידע זה דרוש על מנת לקדם את מבצע החיסונים הלאומי ולעודד את האנשים להתחסן (למשל, ביחס לאנשים שקופות החולים לא מצליחות להשיג, וכדומה), ועל מנת לנפק להם תעודות מתחסן.
 
יודגש: מסירת המידע תהיה לפי בקשה, ובשיקול דעתו של מנכ"ל משרד הבריאות. השימוש במידע יהיה בכפוף להנחיות משרד הבריאות בנושא אופן העברתו, והשימושים שמותר לעשות במידע, כך שניתן יהיה להנחות את הגופים המקבלים מידע אילו פעולות מותר להם לבצע.

תזכיר החוק לא יאפשר לעשות פעולות שיימינג למי שלא מתחסן. בנוסף, יקבע איסור לעשות במידע שימוש לתכליות אחרות, ויקבעו הוראות בנושא הרשאות הגישה למידע, שמירת הסודיות שלו, ומחיקתו בתום הצורך בו.
 
שר הבריאות אדלשטיין: " להתחסן זו חובה מוסרית. זו חלק מהערבות ההדדית. 4,000,000 כבר התחסנו. זה מצוין אבל לא מספיק. החוק יאפשר לכולנו לפעול יחד לעודד כמה שיותר אנשים להתחסן. צעד קטן לאדם, צעד גדול למדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים