שיתוף
תגובות
משפט » הוגש כתב אישום נגד ח"כ דוד ביטן
לאחר הסרת החסינות
עורכי דינו של ביטן מסרו כי "בתום ההליך המשפטי יוכרע שלא נפל כל פסול במעשיו וששמו ינוקה מכל רבב"
ח"כ דוד ביטן | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט על העמדתו לדין של חבר הכנסת דוד ביטן בעבירות לקיחת שוחד בסכום כולל של 715,000 שקלים בשבע פרשות שונות, ובעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס – אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה.

בנוסף, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, החליט על העמדתו לדין של ארנון גלעדי, ששימש בתקופה הרלוונטית בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב ובהם המשנה לראש העירייה, בעבירות לקיחת שוחד והפרת אמונים. עוד הוחלט על העמדתם לדין של תשעה נאשמים נוספים בפרשה וכן של חברות שבניהולם, בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות מס, כל אחד לפי חלקו.

עורכי הדין דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, אשר מייצגים את ח"כ דוד ביטן, מסרו: "ח"כ ביטן החליט לא לבקש מהכנסת חסינות ויתמודד עם האישומים בבית המשפט, תוך בטחון מלא כי בתום ההליך המשפטי יוכרע שלא נפל כל פסול במעשיו וששמו ינוקה מכל רבב".

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא: "הכנסת היא לא עיר מקלט לחשודים ולעבריינים. אמנם חזקת החפות עומדת לצדו של ביטן, אך עליו לנהל את ההליך הפלילי מחוץ לבית הנבחרים. עליו להתפטר מהכנסת עוד היום. נאשמים בפלילים לא יכולים לשמש במקביל כנבחרי ציבור".

חלק הארי של טובות ההנאה הכספיות שלקח ביטן התקבלו על ידו באמצעות מ.י. בין השניים התקיימה שותפות פלילית ממושכת, במסגרתה קיבל ביטן ממ.י. שירותים שונים, בהם שירותי הלבנת הון והחזקת כספים, העמדת קו אשראי ושירותים אישיים מגוונים. על פי עובדות האישום הראשון, בין השנים 2017-2011 התקיימה בין ביטן לבין ד.ג. מערכת יחסים שוחדית מתמשכת, במסגרתה לקח ביטן מד.ג. טובות הנאה כספיות בתמורה לקידום שלושה פרויקטים נדל"ניים שבהם היה מעורב ד.ג. בתחום השיפוט של עיריית תל אביב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים