שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הוועדה אישרה את תאריך הבחירות לכנסת
הצעת החרדים התקבלה
ועדת הכנסת אישרה כי מועד הבחירות לכנסת ה- 24 יתקיימו ביום שלישי ג' ניסן, ההצעה זכתה לתמיכת מפלגת 'יש עתיד' ותועבר להצבעה במליאה בקריאה ראשונה ביום שני הבא
קלפי | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת איתן גינזבורג מ'כחול לבן' אישרה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה- 23 לקריאה ראשונה, ברוב של עשרה תומכים מול שבעה מתנגדים.

לפי ההצעה שאושרה ותעבור ככל הנראה ביום שני הבא לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה, הבחירות יתקיימו בתאריך ג' ניסן ה- 16 במרץ 2021, כעשרה ימים לפני ליל הסדר.

בכך התקבל התאריך לקיום הבחירות כפי שהוצע על ידי המפלגות החרדיות שכצפוי ביקשו לכוון את מועד הבחירות לימי בין הזמנים כדי למנוע ביטול מתוך מטרה למנוע ביטול תורה.

יצוין, כי באופן מפתיע הצטרף נציג 'יש עתיד' בוועדה חבר הכנסת בועז טופורובסקי להצעת החרדים ואמר כי למפלגתו אין כל מניעה לאשר את התאריך שהוזכר, "המועד המומלץ לבחירות מבחינתנו – 16 במרץ", אמר טופורובסקי.

בדיון עסקו הח"כים גם בהצעה לשינוי חוק מימון המפלגות ובשאלה כיצד מתקצבים חברי כנסת הפורשים ממפלגתם.

כאמור, ביום שני תעלה ההצעה להצבעה בקריאה ראשונה כשלאחר מכן ייקבע המועד להעברתו בקריאה שניה ושלישית, אם כי יש לקחת בחשבון כי ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות עשויות להביא את נתניהו וגנץ לכלל החלטה להותיר את המשקעים בניהם מאחור ולפתוח דף חדש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים