שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הוועדה אישרה חובת בידוד במלוניות לכל השבים מחו"ל
המוטציה החדשה
ההחלטה המעודכנת קובעת, כי החל ממחר בשעה 22:00 ובמשך עשרה ימים, יופנו כל השבים מחו"ל, מכלל המדינות, למלוניות גם אם באפשרותם לקיים את הבידוד בביתם
ח"כ יעקב טסלר בסיור במלונית הקורונה לביא | צילום: באדיבות המצלם

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הבוקר כי החל ממחר כל החוזרים מחו"ל, מכלל המדינות, יישלחו לבידוד במלוניות גם אם יש באפשרותם לקיים את הבידוד בביתם. תוקף ההכרזה הוא לעשרה ימים, החל ממחר בשעה 22:00 ועד ה-1.1.21.

על פי ההחלטה, במקרה שייווצר מחסור במקומות במלוניות, הרי שבסמכות מנכ"ל משרד הבריאות לקבוע מדינות ולפיה יופנו החוזרים מחו"ל לבידוד ביתי.

עם זאת הבהיר משרד המשפטים, כי לא ייעשה שימוש בכוח לכפיית בידוד במלוניות כי אם במקרים קיצוניים וחריגים ולאחר שמוצו כל הדרכים האחרות.

מנהל מפקדת "אלון" בפיקוד העורף שהתייחס להחלטה אמר, כי "עד יום חמישי נהיה ערוכים לקליטת השבים מחו"ל ב-3000 חדרים במלונות, כאשר במקביל יורחב מערך התמיכה הסוציאלית".

מ"מ יו"ר וועדת החוקה ח"כ מיכאל מלכיאלי שניהל את הדיון במקום היו"ר ח"כ אשר שמחלים מקורונה, דרש לוודא שיינתנו לשוהים במלוניות תנאים ראויים למחייה: "הוראות חשובות משמעותיות וקיצוניות; לא ייתכן שנאפשר לקיחה בכוח למלונית".

פרופ' חגי לוין יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית התנגד להכרזה ואמר: "אסור שהוועדה תשמש כחותמת גומי. יש לקבל החלטות בשיקול דעת וההצעה שהונחה נעדרת שיקול דעת. אין סיבה לכלוא את כולם ללא הצדקה אפידמיולוגית; המוטציה מסתובבת מספטמבר, יש מעל 10,000 מוטציות, ראינו את ההיסטריה סביב החורפנים ויש לפעול בשיקול דעת ולא בהיסטריה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים