שיתוף
תגובות
כללי » הוועדה למינוי דיינים התכנסה – הרה"ר החרים
התקבלו החלטות
בדיון שכונס הוחלט על הקמת 4 ועדות משנה שיראיינו את כלל המועמדים הרלוונטים לתפקיד הדיינים. בנוסף אושרו כללי הדיון בוועדה וביניהם מספר המומלצים שיגשו לוועדה
השר כהנא והרב לאו בוועדה למינוי דיינים | צילום: באדיבות המצלם

הוועדה למינוי דיינים התכנסה היום (ראשון) לראשונה ע"מ לדון ולקבל החלטות בנושאים שונים. הוועדה התכנסה בראשות השר לשירותי דת מתן כהנא ובהשתתפות חברי בית הדין של הרבנות הראשית בראשות הרב הראשי הרב דוד לאו. הרב הראשי הרב יצחק יוסף ביקש להשתתף בדיון בזום אך השר כהנא סרב לכך.

הרב הראשי הרב יצחק יוסף החרים את הוועדה ואת הדיונים. ע"פ מקורביו הרב החרים את הדיונים היות ואין רצונו לשהות עם השר כהנא באותו חדר לאחר הרס היהדות שמוביל כהנא. ישנם דיווחים כי בשל אילוצים ולו"ז צפוף נמנע מהרב יוסף להשתתף ואין מדובר בחרם.

בדיון שכונס הוחלט על הקמת 4 ועדות משנה שיראיינו את כלל המועמדים הרלוונטים לתפקיד הדיינים. בנוסף אושרו כללי הדיון בוועדה וביניהם מספר המומלצים שיגשו לוועדה.

נקבע כי כל שלושה חברי ועדה יוכלו להגיש 15 מועמדים. השר וכל אחד מהרבנים הראשיים יוכלו להמליץ על 15 מועמדים משלהם. בסך הכל הוועדה תוכל להמליץ על 90 מועמדים

השר לשירותי דת מתן כהנא: "לא תכירו פנים במשפט" פירוש המדרש לפסוק זה מלמד שהציווי הוא לא רק פניה אל הדיין עצמו, אלא גם אל הממנה אותו. לפי המדרש, הממנה אדם שאינו מתאים לתפקיד דיינות, נושא באחריות לתוצאות השליליות שנובעות ממינוי זה. חובתנו להעמיד בישראל את הדיינים הטובים ביותר. דיינים אשר רואים מחויבות ושליחות בתפקידם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים