שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הווריאנט ההודי מדבק ב-60% יותר
דו"ח אמ"ן
פרויקטור הקורונה אש אמר: "יכול להיות שצריך לשנות את ההמלצה לגבי חיסון ילדים- דיון יתקיים הערב", משרד הבריאות בהוראת חריגה למחוסנים ומחלימים להיכנס לבידוד
הוריאנט ההודי | צילום: Darryl Fonseka, שאטרסטוק

דו"ח אמ"ן: מסתמן כי הווריאנט ההודי של וירוס קורונה מדבק ב-60% יותר מאשר זה הבריטי, אלים יותר וגורם לפי 2.5 יותר אשפוזים. לצד זאת, נראה שהיעילות של חיסוני פייזר נשארת גבוהה מול זן זה ובפרט בנוגע לתחלואה קשה.

בנוסף, הבוקר הוציא משרד הבריאות חולת קורונה שהתה באולם קימרון בבית שאן ביום חמישי בין השעות 19:30-21:00 – הנוכחים, גם מחוסנים ומחלימים.

במשרד הבריאות מסבירים את הדרישה, "מכיוון שעוד לא ידוע באיזה וריאנט מדובר ובגלל שהחולה הייתה באולם סגור, הוחלט להכניס לבידוד גם את המחלימים והמחוסנים. לדברי גורמים במשרד, הליך הבירור צפוי להיות קצר, ולאחר מכן יוחלט אם לשחרר את המחוסנים והמחלימים מבידוד".

הדו"ח יצא הבוקר וקרא לפעול בכל הכח מול חדירת הווריאנט ההודי לישראל והתפשטותו וכן להאצת קצב ההתחסנות בקרב מי שטרם קיבלו את שתי מנות החיסון.

פרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה, אמר בדיונים פנימיים בעקבות ההתפרצויות במודיעין ובנימינה כי "יכול להיות שצריך לשנות את ההמלצה לגבי חיסון ילדים – יתכן שנעבור להמלצה יותר חזקה לילדים. אנחנו לא רוצים שנפעל מאוחר מדי אחרי שיש כבר הרבה התפרצויות". הדברים פורסמו לראשונה ב'כאן חדשות'.

לדברי פרופ' אש: "הימים הקרובים הם ימים שבהם צריך להיות עם רגישות גדולה כדי לראות אם מתפתחת עליה ממשית בתחלואה. נצטרך לחשוב האם אנחנו עושים צעדים לאחור בהקשר של מסיכות ותו ירוק".

בעקבות ההפרצות הדרמטית, ימים ספורים לאחר שבוטלה חובת עטיית מסכות במקומות סגורים, משרד הבריאות הודיע הבוקר שתלמידים בבנימינה ובמודיעין יעטו מסכות בבתי הספר הן בחללים סגורים והן בשטחים פתוחים. ההודעה באה לאחר שכבר אתמול הנחה ראש עיריית מודיעין חיים ביבס לחייב עטיית מסכה במקומות סגורים בעיר ובבתי ספר בשל התפרצות של הנגיף באזור.

בכיר במשרד הבריאות אמר לכאן חדשות שבהתפרצות בבנימינה 90% מהילדים שהתגלו בתחילה הציגו תסמינים של הנגיף, וציין שמדובר בתופעה חריגה. הוא הוסיף שהיעילות של החיסון של פייזר נגד הזן ההודי עומדת על כ-88%, זאת לעומת 96% יעילות נגד הזן הבריטי. כיום בישראל כ-35% מהאוכלוסייה עדיין אינה מוגנת מפני הקורונה.

במשרד הבריאות מוטרדים מאוד מהתפשטות הנגיף בבנימינה ובמודיעין. מבדיקות ראשוניות של המאומתים בשתי הערים, עלה שכולם נדבקו בווריאנט ההודי. בשבוע שעבר, חמישה מבוגרים מחוסנים נדבקו בהתפרצות שהייתה בקרב תלמידי בית הספר אסיף במודיעין. בד בבד, נרשמה עלייה במספר המאומתים מסוף השבוע שעבר – אתמול אובחנו כ-40 מקרים לעומת חמישה בלבד בשבת שעברה. אתמול פורסם בחדשות השבת שכשליש מהחוזרים מחו"ל שנדבקו בווריאנט ההודי היו מחוסנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים