שיתוף
תגובות
חדשות » הולכים לבחירות: בנט ולפיד סיכמו לפזר את הכנסת
בחירות 2022
בהודעה משותפת נאמר ״ההחלטה התקבלה לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה" | סוכם שלפיד ימונה לראש ממשלת המעבר | השניים ימסרו הודעה משותפת לציבור בשעה 20:00
נפתלי בנט ויאיר לפיד | צילום: דני שם טוב

לאחר חודשיים וחצי של טלטלה שהחלה עם פרישתה של ח״כ עידית סילמן, ראש הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד החליטו היום (שני) להעלות להצבעה את ההצעה לפיזור הכנסת בשבוע הבא. בהודעה המשותפת נכתב כי ההחלטה התקבלה "לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה". עוד סוכם כי לפיד ימונה לראש ממשלת המעבר. השניים ימסרו הצהרה מיוחדת לציבור הערב בשעה 20:00.

יו"ר ימינה קיבל את ההחלטה בימים האחרונים אחרי שהבין שאין דרך להאריך את תקנות יהודה ושומרון, רק עם פיזור הכנסת, חשש מכאוס כאשר התקנות יפוגו בסוף החודש ולאחר מכן לא ניתן יהיה להחיל את הדין הישראלי בהתנחלויות. בנט קיבל החלטה את ההחלטה לבדו, לא להיאחז בכיסא, וזימן את לפיד לפגישה, בה עדכן אותו בהחלטתו הסופית. לפי שעה לא ברור מה יהיה התאריך המדויק של הבחירות – שיהיו החמישיות בפרק זמן של ארבע שנים – אולם ייתכן שייערכו באוקטובר הקרוב. 

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), צייץ: "סוף סוף הבינו גנבי השלטון שהם חייבים להחזיר לעם את המנדט שגנבו ממנו, וללכת לבחירות. אני קורא לכל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין לנצל את ההזדמנות ולהקים ממשלה לאומית ללא כל תנאים, עכשיו! כי זה מה שישראל צריכה, וגם כדי למנוע מהאיש החלול הזה לכהן כראש ממשלת ישראל".

ח״כ סמוטריץ' בתגובה על הודעת בנט ולפיד: "עם ישראל חי! לא עוד פילוג לא עוד שיסוי. בקרוב בעזרת השם אחדות יהודית, ציונית ולאומית אמיתית שתנהיג את ישראל". ח״כ הורוביץ: "הממשלה הזו הצליחה מעל ומעבר. זו ממשלה היסטורית שהצילה את הדמוקרטיה הישראלית. אני גאה בחלקנו בה. עשינו מאמץ עצום לשמור עליה. הישגיה ייזכרו לשנים רבות״. ". ח״כ ווליד טאהא אמר: "עשינו ונמשיך לעשות היסטוריה"

ח"כ איתמר בן גביר אמר: "מקווה ששחר חדש יקום על מדינת ישראל. העם זקוק לממשלת ימין ימין מלא מלא, שתתקן את הנזק שעשתה כאן הממשלה המסוכנת ותחזיר את הביטחון לרחובות. בעזרת השם, עכשיו תור הימין לנצח!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים