שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » הולכים ללימודים? מה שבטוח זה הספק
שיח ציבורי
אנחנו חסרי אונים מול ההחלטות של מערכת החינוך שמשתנות השכם והערב • הכנתם את הילקוט? אין הדבר אומר שהילד ילך ללימודים • חינוך – קווים לדמותו
ילקוט בית ספר | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

אי אפשר להתעלם מאחת התופעות שהכי משפיעות עלינו בימים אלו: מערכת הלימודים בקורונה. לאחר קרוב לשנה בה הילדים שהו בבית יותר מאשר בלימודים וההורים התעייפו מחופש גדול בלתי נגמר, חשבנו שזה מאחורינו.

קצת לפני שהחל הסגר השלישי, בשבוע שעבר הממשלה קבעה כי רק תלמידי כיתות א'-ד', י"א ו-י"ב יחזרו לכיתות גם ביישובים כתומים ואדומים, אך מאז עברו לא מעט מים בירדן וכמה ימים לאחר מכן, ועדת החינוך החליטה שלא לאשר את התקנות ולכן הלימודים ביישובים הכתומים והאדומים מתקיימים רק בכיתות א'-ד', והשאר לומדים מרחוק.

אתמול, ועדת החינוך של הכנסת אישרה את החלטתה לקיים לימודים בבתי הספר עבור תלמידי כיתות ה'-י' ביישובים ירוקים וצהובים עד 15 בינואר 2021. יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, אמר כי יש לאפשר לכלל התלמידים לשוב לכיתות. בנוסף, פנה במכתב לפרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, בדרישה לפתיחת הלימודים בכיתות י"א-י"ב בכל הארץ, גם בערים אדומות וכתומות, ולאפשר להם להתכונן לבחינות הבגרות. "50% מהיישובים הם אדומים וכתומים, כלומר 50% מהתלמידים לא יהיו מוכנים לבגרות", אמר שפע. במכתב ששלח הוסיף: "אני קורא לכם לפעול בדחיפות למען התלמידים וצוותי החינוך ולהבטיח את פעילותה השלמה של מערכת החינוך בעת הזו".

ח"כ שפע עורר את זעם נציגת משרד הבריאות בוועדה אתמול. היא הבהירה כי "הילדים יכולים להדביק את ההורים והסבים שלהם, ואתה פשוט מתעלם מזה".

הוויכוח על פתיחת בתי הספר, הוציא מדעתם גם את ההורים, גם את המורים וגם את התלמידים והוא לא נשאר רק בחדרי הוועדה אלא נדון גם ברחבי הרשת. שר החינוך יואב גלנט, צייץ אתמול בטוויטר: "בימים האחרונים שוב נשמעים קולות מאשימים מצד פקידי משרד הבריאות נגד תלמידי ישראל. פעם אחר פעם הוכיחו הנתונים כי בתי הספר אינם מקדמי תחלואה, אלא מרסני תחלואה". המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, השיב לו: "אשמח לראות את הנתונים עליהם אתה מתבסס. פרופ' איתמר גרוטו, פקיד במשרד הבריאות".

על פי נתוני משרד החינוך, שנכונים ליום ראשון, 8,662 תלמידים חולים בקורונה ו-1,735 עובדי הוראה נדבקו בנגיף. לשם השוואה, לפני שבועיים היו 3,500 תלמידים חולי קורונה ו-750 עובדי הוראה חולים, ולפני חודש עמד מספר החולים במערכת החינוך על 2,000 תלמידים ו-600 עובדי הוראה.

במהלך הדיון בוועדת החינוך התעמת שפע מול נציגת משרד הבריאות. ד"ר אפרת אפללו, מנהלת מחלקת החינוך במשרד, שתקפה את הרצון של חברי הוועדה לפתוח את כלל מערכת החינוך ביישובים אדומים וכתומים. "זו תחלואה של תלמידים ומורים שמשויכים למוסדות חינוך, מגיעים לקהילה חזרה הביתה, יכולים להדביק את ההורים והסבים, ואתה פשוט מתעלם מזה".

"אני לא מבינה איך לוקחים את הנתונים ומפרשים אותם בצורה כל כך לא נכונה", הוסיפה ד"ר אפללו. ח"כ שפע השיב בכעס: "מי שמומחה בלקחת נתונים ולהציג אותם בגרפים דרמטיים זה אתם. אם תתני למישהו לנתח את מה שעשיתם אתמול – בלא מעט שקפים אין יחס הולם בין המספרים לוויזואליה".

ד"ר אפללו המשיכה בדבריה: "כשהילדים היו בבית לא הייתה עלייה בתחלואה, אז איך אפשר להגיד שזה לא קשור? זה קשור לא בגלל שמערכת החינוך אחראית על זה, אלא בגלל שהילדים הם 30% מהאוכלוסייה והם משפיעים על השאר. אי אפשר להתעלם". ח"כ שפע ענה לה: "הילדים האלה בבית בכל מקרה, וכשהם היו בבית התחלואה לא ירדה. האחוז שלהם באוכלוסייה כל הזמן זהה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים