שיתוף
תגובות
כלכלה » הונאות תשלומים: במהלך 5 השנים הבאות ירשמו הפסדים בסך 343 מיליארד דולר
הונאת אשראי
מחקר חדש של Juniper Research מצא שההפסדים המצטברים של סוחרים בגין הונאות תשלומים מקוונים בין 2023 ל-2027 יעלו על 343 מיליארד דולר באופן גלובלי
תגיות:
כרטיס אשראי | צילום: Jirapong Manustrong, שאטרסטוק

לשם השוואה, 343 מיליארד דולר זה שווה ליותר מ-350% מהרווח הנקי המדווח של אפל בשנת הכספים 2021, וזה מראה את ההיקף העצום של ההפסדים הללו.

הונאה בתחום התשלומים המקוונים כוללות הפסדים בגין מכירות של מוצרים דיגיטליים, מוצרים פיזיים, עסקאות העברת כספים ובנקאות, כמו גם רכישות של כרטיס טיסה, לדוגמה. ההתקפות של רמאים יכולות לכלול דיוג, סיכון דוא"ל עסקי והונאה שמבוססת על הנדסה חברתית.

גורמי מפתח, הפסדי הונאה בתשלומים מקוונים מונעים בחלקם בידי חדשנות של רמאים בתחומים כמו הונאה מסוג השתלטות על חשבונות, שבהם חשבונו של משתמש נחטף, וזאת למרות השימוש הרחב באמצעי אימות זהות.

דרושה חדשנות עבור אסטרטגיות למניעת הונאה, המחקר מצא שכדי להילחם בגידול במספר ההונאות, ספקי פתרונות למניעת הונאה חייבים לסדר תמהיל נכון של כלי אימות, בנקודה האפקטיבית ביותר במסע הלקוח, כדי להגן בצורה הטובה ביותר על המשתמשים, אך הדבר ידרוש השגת יכולות משמעותיות.

מחבר הדו"ח ניק מיינרד הסביר: "באופן עקרוני, אין שתי עסקאות מקוונות זהות, כך שהאופן בו עסקאות מאובטחות פועלות אינו יכול להיות לפי פתרון אחד שמתאים להכל. ספקי פתרונות זיהוי ומניעת הונאות תשלומים חייבים לבנות שפע של יכולות אימות, ולתכנן בצורה חכמה פתרונות שונים בהתאם לנסיבות, על מנת להגן בצורה נכונה על הסוחרים והן על המשתמשים".

תחום ההונאה הגדול ביותר של מוצרים פיזיים, המחקר זיהה רכישות של מוצרים פיזיים כמקור ההפסד היחיד הגדול ביותר. הן צפויות להוות 49% מההפסדים המצטברים בהונאות תשלומים מקוונים ברחבי העולם במהלך 5 השנים הבאות, ומדובר בגידול של 110%. תהליכי אימות כתובות רופפים בשווקים מתפתחים מהווים סיכון גדול להונאה, כאשר רמאים מכוונים באופן מוגדר למוצרים פיזיים, בשל פוטנציאל המכירה שלהם. מכיוון שכל היא ממליצה לסוחרים לנקוט באמצעים חזקים נגד הונאה, לרבות מספר מקורות לאימות כתובות ואימות בכמה רמות כדי לצמצם אירועי הונאה עבור סוחרי סחורות פיזיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים