שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הוסרו ההגבלות ופולארד יוכל לעלות לישראל
בשורת השחרור
ביום שישי התבשר פולארד כי הוסרו ממנו כל ההגבלות שהגבילו את תנועתו וכי מעתה הוא משוחרר וחופשי אף לעלות לישראל • במערכת הפוליטית מיהרו לברך את 'אסיר ציון'
יונתן פולארד | צילום: דף הפייסבוק Justice for Jonathan Pollard‎‏

‏עם צאת השבת בישראל התקבלה בקורת רוח ובסיפוק רב ההודעה שהגיעה מארצות הברית על שחרורו של האסיר היהודי המפורסם ביותר שנכלא אי פעם בארצות הברית, ג'ונתן פולארד.

פולארד, שריצה עונש מאסר עולם שנקצב מאוחר יותר ל-29 שנים, סיים אמנם לרצות את עונשו לפני 5 שנים אך מאז הושתו עליו הגבלות שמנעו את תנועתו החופשית כשהוא היה נתון לביקורת ומעקב תמידי של ה-FBI.

על פי הדיווחים מארה"ב, בימים האחרונים המתין פולארד בדריכות רבה להודעת עדכון מהרשויות, כאשר התקווה הגדולה היתה להתבשר על הסרת המגבלות לחלוטין ועל היותו אדם שתנועתו חופשית בכל רחבי ארצות הברית ומחוצה לה.

מואב ורדי מתאגיד השידור 'כאן' ששוחח עם עורך דינו של פולארד, אליוט לאוור, ושמע ממנו את הדברים הבאים: "קשה לחשוב על תחושה כלשהי חוץ מאושר גדול לאור הסרת המגבלות. לאחר 5 שנים של התמודדות עם הגבלות לא הגיוניות ו-30 שנה בתנאים קשים בכלא – להיות משוחרר ולהיות אדם חופשי ולהיות מסוגל לנסוע לישראל, זה אושר גדול בשבילו, בשביל אסתר, ובשבילי".

‏"רק היום בשעה 12 בצהריים, קצין המבחן של פולארד התקשר אליו ואמר לו שוועדת השחרורים תפרסם היום את החלטתה על הסרת המגבלות. עד היום בשעה 12 בצהריים, לא שמענו מילה אחת ממשרד המשפטים. היינו אופטימיים, אבל לא היה שום ביטחון בכך. כשהשיחה התקבלה ב-12 בצהריים הוא היה מאושר".

‏לדברי עו"ד לאוור, "ג'ונתן ואסתר מתכוונים להגיע לישראל. אבל הם לא יכולים לעשות זאת מייד, עקב טיפולי הכימותראפיה של אסתר. הם מתכוונים לצאת לישראל מייד כשהמצב הבריאותי שלה יאפשר זאת. מתכוונים להגיע הביתה".

בישראל מיהרו ראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת לברך על הסרת המגבלות מעל פולארד, כשהם מציינים את הציפייה הדרוכה לנחיתתו בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מברך על כך שהוסרו המגבלות מעל ג'ונתן פולארד. "ראש הממשלה היה מחויב לשחרורו במשך שנים רבות ופעל למען החזרתו ללא לאות", נכתב בהודעה מטעם לשכת נתניהו.

עוד נכתב, כי "ראש הממשלה מודה לשגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני. ראש הממשלה מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב אף הוא על השחרור ואמר כי "לאורך כל השנים כאבנו את כאבו וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו של ג'ונתן פולארד, וכעת ניתן לברך בפה מלא 'ברוך מתיר אסורים' אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות שלאחריהן שנים תחת מגבלות. אנו מחכים לו ולמשפחתו בבית, לחיים חדשים בבריאות ושלווה".

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיב לשחרור וכתב: "ושבו בנים לגבולם. מדינת ישראל חבה חוב עמוק ליונתן פולארד שנתן למעננו למעלה מ- 30 שנים מחייו. אנחנו מחכים לקבל את פניו ולחבק אותו כאן, על אדמת ישראל, שהיא-היא ביתו בהקדם האפשרי".

‏שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהיה השר הישראלי הראשון שביקר את פולארד בכלא האמריקאי כבר לפני 23 שנה, כשכיהן כשר העליה והקליטה, אמר כי "מדינת ישראל מחכה ליונתן. זו בשורה נהדרת ומשמחת, אחרי שהמדינה הפקירה אותו במשך שנים ארוכות, סוף סוף נוכל לראות את יונתן בישראל".

אדלשטיין פנה לרעייתו של פולארד וציין את תרומתה האדירה לשחרור המיוחל: "אסתר – את היית הלביאה הלוחמת שלא ויתרה לרגע ובמשך 25 שנה הפעלת כל לחץ אפשרי למען חברנו יונתן. אני מבקש לחזק אתכם ומחכה לראות אתכם איתנו כאן בבית!".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "שמחה עצומה! ברוך מתיר אסורים. יונתן, עם ישראל מחכה לך. מדינת ישראל מחכה לך. ברכת רפואה שלמה שלוחה לאסתר, גיבורה שנאבקת שנים למען בעלה וכעת נאבקת במחלת הסרטן. מתפללים לרפואתך ומצפים לכם כאן יחד בארץ".

‏שר הביטחון בני גנץ כתב, כי "הסרת המגבלות מיונתן פולארד הן חדשות טובות עבור כולנו וסגירת מעגל חשובה עבור מדינת ישראל. יונתן, אחרי כל כך הרבה שנים, אני שמח מאוד שבקרוב תהיה כאן איתנו ומקווה לפגוש אותך ואת אסתר, לה אני מאחל החלמה מהירה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים