שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הוסרו ההתנגדויות להנגשת מערת המכפלה
הסוף לסחבת
ועדת המשנה להתנגדויות במנהל האזרחי החליטה לדחות את ההתנגדויות של ארגוני השמאל ועיריית חברון נגד התכנית להנגשת מערת המכפלה גם לציבור המוגבלים
התפילה להצלחת טראמפ במערת המכפלה | צילום: דוברות הר חברון

ועדת המשנה להתנגדויות במנהל האזרחי דחתה את העררים שהוגשו על ידי ארגון השמאל 'עמק שווה' ועיריית חברון הפלסטינית נגד מתן היתר בנייה להנגשת מערת המכפלה.

בהחלטה שהתקבלה אמש הוחלט על ידי הוועדה לדחות את טענות המתנגדים ולהותיר על כנו את היתר הבנייה שניתן על ידי ועדת המשנה לתכנון ורישוי.

חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד שהובילה את המהלך הגיבה בסיפוק להחלטת הדחייה ואמרה כי היא "מברכת את המינהל האזרחי על דחיית העררים נגד הנגשת מערת המכפלה. הנגשת המקום היא צעד יהודי והומניטרי כאחד".

היא הוסיפה, כי "הקשר בין העם היהודי למערת המכפלה הוא בל יינתק ויש לאפשר חופש פולחן באתר הקדוש לכל דורש. אני קוראת למשרד הביטחון לא להתמהמה, וכבר ביום ראשון הקרוב להוציא את המכרז לבניית המעלית. אמשיך לפעול בנושא עד שהמערה תונגש".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר, כי "מצויין שנדחו ההתנגדויות ואפשר להנגיש את מערת המכפלה גם לציבור הנכים, עצוב שזה לקח כלכך הרבה זמן. עכשיו מצופה מראש הממשלה ומשר הבטחון לשחרר סוף סוף את השוק בחברון, שללא כל הצדקה קידומו מעוכב בגלל הנגשת המערה. עוול היסטורי של 90 שנה חייב להיפסק, ומיד! את אדמות הנרצחים צריך להוציא מידי ראש העיר הרוצח ללא שום דיחוי. כל יום נוסף של עיכוב הוא בלתי מוצדק ובלתי מוסרי".

חה"כ אריאל קלנר מהליכוד אמר: "התקדמנו כעת עוד שלב ועכשיו יש להוציא מכרז ולהתחיל לעבוד על השיפוצים בהקדם האפשרי".

לדבריו, "כמי שזכה לפעול בנושא כבר שנים, חייב להדגיש שסבלנו יותר מדי דחיות עד עתה. הגיעה העת להאיץ תהליכים ולא לתקוע אותם. חשוב לציין שבחברון יש לנו עוד יעד לאומי שהוא גם צדק אנושי מאין כמוהו: השבת השוק בחברון. יותר מ 90 שנה עברו מאורעות תרפ"ט, ואדמות הנרצחים עדיין לא שבו לבעליהן. זהו עוול לאומי ואנושי. יש להוציא את אדמות הנרצחים מידי ראש העיר הרוצח ולהשיבן לעם ישראל".

שי גליק, מנכ"ל ארגון 'בצלמו', ממובילי המאבק, מסר כי "מדובר ביום היסטורי במאבק למען זכויות האדם, יום בו נקבר העוול של עשרות השנים יום בו נקבע שתושבי יהודה ושומרון והמבקרים זכאים ככל האדם לזכויות האדם – הזכות לנגישות וחופש פולחן הינה זכות יסוד מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

הוא הודה למינהל האזרחי שלמרות כל הלחצים מבית ומחוץ אישרו באופן סופי וחלוט את ההנגשה. "אנחנו קוראים למשרד הביטחון להוציא מיידית את המכרז במטרה לסיים את ההליכים כבר בחצי שנה הקרובה", אמר גליק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים