שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הופסקו עבודות ההכשרה במירון; אולטימטום ליומיים
חשיפה
המשרד לשירותי דת טרם חתם על התקציב לקיום אירועי ל"ג בעומר במירון • השר אוחנה העביר הנחיה למשטרה להמשיך להיערך כרגיל • גורם בכיר: "דרעי הציע הגבלה ל-15 אלף"
ל"ג בעומר במירון | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

בשבוע שעבר הופסקו עבודות ההכשרה בהר מירון לקראת ל"ג בעומר – כך נודע ל'בחזית'. גורמים בכירים המעורים בפרטים עדכנו כי המשטרה ו'המקומות הקדושים' קבעו שאם תוך 48 שעות לא יאשרו את קיום ההילולה, לא יצליחו להכין את התשתיות להגעת ההמונים.

מארגני ההילולה קבלו על כך שהמשרד לשירותי דת בראשות השר יעקב אביטן טרם חתם על התקציב לקיום אירועי ל"ג בעומר במירון. בנוסף, בוטלו 2 ישיבות היערכות שתוכננו להיום בהשתתפות גורמי המקצועי.

למרות הקשיים, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה העביר הערב הנחיה למשטרה להמשיך להיערך כרגיל. מהנדס מחוז צפון אישר את המשך העבודות בהר אך הסתייג עד לקבלת אישור ממשרד הבריאות, "בכדי לא להפוך ל'אשם' במקרה של מחדל".

גורמים המעורים בפרטי ההכנות במירון אמרו ל'בחזית': "דרעי אמר בדיון במשרד הפנים בשבוע שעבר כי יש להגביל את מספר העולים ל-15 אלף בסך הכל לכל היממה, מול עמדת משרד הבריאות שביקשו להגביל ל-10 אלף. בעקבות העליהום שינה את דעתו".

כזכור, גורם ביהדות התורה התורה האשים ביום שישי בשיחה עם 'בחזית' את יו"ר השר אריה דרעי בתמיכה בהגבלות על ההילות ל"ג בעומר במירון. לדבריו, "בישיבה אצל דרעי ביום רביעי, המשטרה העדיפה את פתיחת הר מירון כרגיל בל"ג בעומר, דרעי היה זה שתמך בעמדת משרד הבריאות והציע להגביל. אנשי המקומות הקדושים הביעו התנגדות לעמדת דרעי" .

לשכת השר דרעי מסרה בתגובה לדברי הגורם ל'בחזית' כי "השר דרעי פועל למציאת פתרון שיאפשר עליית עמך ישראל למירון בל"ג בעומר וחבל שגורמים אינטרסנטים משמיצים במקום לעזור, או לפחות לא להפריע".

עוד נמסר כי בדיון שהתקיים בלשכת שר הפנים ביום ד' אמר השר אריה דרעי לאנשי המקצוע, כי "אין גוזרים על הציבור גזירה שאינו יכול לעמוד בה השר דרעי הוסיף כי בחסדי השם יש ירידה גדולה בתחלואה ולכן יש לאפשר הגעה של כמה שיותר אנשים להילולה במירון".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. אריה דרעי תפסיק לעבוד נגד ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי במירון…
    לפני ראש השנה באומן עבדת נגד האנשים שרצו להיות באומן לראש השנה אצל רביה"ק…
    וקיבלת מפלה גדולה בבחירות ירדת בעשרות אלפי קולות פחות מהבחירות הקודמות…
    תתחיל עם ההילולא של רבי שמעון, תפסיד עוד כמה עשרות אלפי קולות, ראה הוזהרת…
    אריה…
    החותמים בדמע,
    כל הנאנחים והנדכאים תחת מגפי השלטון האכזרי כאן בארצנו הקדושה שאתה שותף מלא בה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים