שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הוקמה וועדת החוקה בראשה יעמוד ראביי
הישג לרפורמים
ברוב של 60 תומכים מול 52 מתנגדים ונמנע אחד. במהלך הדיון תקפו חברי כנסת רבים מהסיעות החרדיות את העבודה שיו"ר הוועדה המיועד הוא ח"כ גלעד קריב
שר הבריאות אריה דרעי | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

מליאת הכנסת אישרה את הקמתה של ועדת חוק חוקה ומשפט ברוב של 60 תומכים מול 52 מתנגדים ונמנע אחד. במהלך הדיון תקפו חברי כנסת רבים מהסיעות החרדיות את העבודה שיו"ר הוועדה המיועד הוא ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, המשמש כ"ראבי" רפורמי.

ח"כ משה גפני: "אנחנו בגוש הימין והדתיים, אנחנו נצביע נגד ועדת החוקה. אנחנו לא נשלח חברים לוועדת החוקה. המציאות הזו לא יכולה להימשך. ועדת חוקה היא הוועדה הכי חשובה מבחינת החקיקה בכנסת".

ח"כ אריה דרעי: "המכה הגדולה של העם היהדי בתפוצות זה התבוללות נוראה. לצערנו, רואים בצורה מוכחת, היכן שיש קהילות שמקפידות לשמור על המסורת, התבוללות היינה אפסית. בקהילות שמביאים יהדות חדשה, ההתבוללות שם למעלה מ-80 אחוז, השם ירחם".

"המאבק העיקש של הרפורמים לקבל הכרה כזרם מוכר ביהדות עד עתה לא צלח, אחיי מהאופוזיציה, הוועדה הולכת למנות ח"כ שמתהדר בכך שהוא רב רפורמי, בתפקיד, יו"ר וועדת חוקה, וועדה שדנה בנושאיים הרגישים ביותר לדת ומדינה – מי שמצביע בעד הוועדה הזאת מכריז בקול ברור לא אכפת לנו מהתבוללות של העם היהודי".

ח"כ ישראל אייכלר: "אני מעדיף מנסור עבאס מוסלמי פלסטיני שנאמן לעמו ולמולדתו מאשר ששמים בראש ועדת החוקה של מדינת ישראל אויב התורה שנלחם כבר 25 שנה בבג"צים נגד לומדי התורה, נגד תקציבים, נגד הזכויות הבסיסיות של הציבור החרדי, והוא גרם כמעט למלחמה כאשר ביטלו את חוק הגיוס, והוא יהיה יושב-ראש ועדת החוקה. אני חושב שזה צעד אחד יותר מדי".

ח"כ אורי מקלב: "אתם נותנים את ועדת החוקה לאדם שיהפכה לזירת התגוששות. התנהלות הקואליציה פסולה כבן סורר ומורה ונידונת על שם סופה, אנחנו לא יכולים להיות שותפים בעוול הזה. היו"ר המיועד מייצג את התנועה הרפורמית שמנסה לכרסם את העם היהודי בכוונת זדון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים