שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הוקמה ועדה לענייני החברה הערבית
אושר במליאה
מליאת הכנסת אישרה את הצעת הוועדה המסדרת להקמת ועדות חו"ב וכספים זמניות, ובנוסף הקמת ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית
תגיות:
אמיר אוחנה ומנסור עבאס | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

מליאת הכנסת קיבלה את הודעת הוועדה המסדרת לפיה תוקם ועדה זמנית לענייני כספים בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה), וועדה זמנית לענייני חוץ וביטחון בראשות ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד). כמו כן אושרה המלצת הוועדה להקמת ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית בראשות ח"כ מנסור עבאס (רע"מ) ברוב של 57 מול מתנגד אחד ו-15 נמנעים.

בנוסף, אישרה המליאה את המלצת הוועדה המסדרת לבחור בחברי הכנסת יעקב מרגי (ש"ס), מתן כהנא (ימינה), ומנסור עבאס (רע"מ) כסגני יו"ר הכנסת, והם יהוו יחד עם יו"ר הכנסת, את נשיאות הכנסת. 55 תמכו בהמלצה לעמות 33 שהתנגדו.

ח"כ עיסוואי פריג' אמר בדיון כי "אני לא מאמין לשמע אוזניי. אני אזרח במדינת ישראל והוועדה המסדרת החליטה שהיא רוצה אותי נתין, לא אזרח. מה המשמעות של אזרחות בקיום ועדה שמטפלת בענייני אזרחים מיוחדים? תארו לעצמכם שבארצות הברית יקימו וועדה לענייני יהודים. זה יום שחור לחברה הערבית שחלק מחבריי חברי הכנסת הערבים נתנו לזה יד".

ח"כ שרן השכל מתקווה חדשה תקפה: "הייתי צריכה שנייה לשפשף את העיניים ולראות, כי הייתי בטוחה שאולי בצלאל סמוטריץ' ביקש איזו ועדה שקשורה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית, שקשורה לסוגיות הנגב בהקשר החברה הערבית, נושאים כלליים הקשורים ברשויות המקומיות, אולי אכיפה של חוק קמינץ, הסדרת ההתיישבות בנגב, ההתפשטות של הבנייה הבלתי חוקית. אבל שפשפתי את העיניים ופתאום ראיתי שאתם מצביעים שמנסור עבאס יעמוד בראש הוועדה הזו. ככה נראית מכירת חיסול אידאולוגית".

איתמר בן גביר ויעקב מרגי | צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ
בנימין נתניהו במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ
מנסור עבאס במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים