שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » הוראת האדמו"ר למתלבט האם להצביע לג'
הפתעה באגודת ישראל
לאחר חרושת שמועות על דעתו של ה"ממשיך" מסאדיגורה לגבי הבחירות לכנסת, אמר הערב האדמו"ר כי "אגודת ישראל היא התורה, כלל ישראל והרבונו של עולם"
תגיות:
האדמו"ר מסאדיגורה | צילום: באדיבות המצלם

בעת מעבר החסידים בפני האדמו"ר מסאדיגורה הערב (מוצאי שבת), עצר הרבי את אחד הנוכחים ושאל אותו למי הוא מתכוון להצביע בבחירות הקרובות לכנסת. כשראה הרבי כי הנשאל לא מגיב, התבטא האדמו"ר: "אגודת ישראל דאס איז נישט נאך א פארטיי – אגודת ישראל דאס איז די תורה, רבונו של עולם און כלל ישראל" – (אגודת ישראל היא לא עוד איזו מפלגה – אלא אגודת ישראל היא התורה, כלל ישראל והרבונו של עולם).

במהלך השבת, לפני קריאת התורה בבית המדרש הגדול של החסידות בבני ברק, הכריז הרב מרדכי שלמה כהן, בנוכחות כ"ק האדמו"ר שליט"א, כי יש חוב קדוש להצביע בבחירות הקרובות למפלגת יהדות התורה שסימנה ג'.

אחד הנוכחים אמר בשיחה ל'בחזית', כי "ישנן שמועות על אי אילו אנשים המסתובבים בקהילה כי הם טרם החליטו האם לתת את הקול שלהם למפלגת יהדות התורה, לאור תלונות שונות כלפי נציגי הציבור, שליחי מועצת גדולי התורה. לכן, בצאת השבת, למרות ההכרזה הפומבית, האדמו"ר נקט בגישה חריגה ושאל לאחד הנוכחים על ההצבעה שלו לכנסת, לתדהמת קהל החסידים שנוכחו בהיכל בית המדרש".

התקרית בסאדיגורה הפתיעה רבים, כולל אישי ציבור בתנועת אגודת ישראל, ששמעו במהלך התקופה האחרונה מאז הסתלקות בעל ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זי"ע, כי הבן "הממשיך" שליט"א מקורב לגדולי ישראל אשר נוקטים בגישה הקנאית, הדוגלת בהחרמת הבחירות בישראל.

הטענה הזאת הושמעה כבר מיד עם הכתרת האדמו"ר, כאשר גורמים מהקהילות הקנאיות, קיוו וייחלו לנכס לזרם הקנאי עוד קהילה המשתייכת היסטורית לאגודת ישראל, אך כאמור, התקרית החריגה הזאת השמיטה את הקרקע מתחת לתוכניות הללו, והוכיחה לכולם כי החסידות בראשות האדמו"ר צועדת יחד עם גדולי ישראל, שרובם ככולם, מצהירים מדי ערב בחירות על חובת ההצבעה למען חיזוק היהדות בארה"ק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים