שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הורדנו ידיעות על משפחות שכולות"
חקירת ישועה
במהלך החקירה הודה ישועה כי התבטא במערכת נגד נתניהו וטען שהוא "הורס את המדינה" • סניגורם של הזוג אלוביץ': "האם העמדות הפוליטיות שלו השפיעו על העדות"?
תגיות:
בנימין נתניהו | צילום: mikhail שאטרסטוק

בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה הבוקר (ראשון) החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשבר, אילן ישועה. מי שחוקר ראשון את ישועה הוא פרקליטו של שאול אלוביץ' ז'ק חן. עד כה, הודה המנכ"ל לשעבר כי התערב בשיקולי המערכת גם בשל אינטרסים כלכליים – ואף כינה את הבקשות של שרה נתניהו כ"הזויות".

כמו כן, בניסיון לערער את אמינותו של העד ולטעון כי פעל במניפולטיביות, הקריא חן התכתבויות שונות של ישועה עם שאול אלוביץ', זאב רובינשטיין, ניר חפץ ומעורבים נוספים בפרשה, עליהן אמר ישועה כי "לא התכוון אליהן". ישועה בתגובה השווה את הסיטואציה ל"חצר ביזנטית" והסביר: "כל השיחות האלה היו שיחות ירודות של סריסים בתוך חצר ביזנטית. אמרתי ביטויים בשיח הזה כשידעתי שהצד השני מעביר לה (שרה נתניהו) כל דבר".

האסטרטגיה של קו ההגנה של הנאשם אלוביץ' בחקירה הנגדית היום, היא להראות שהפעולות עבור שרה נתניהו בוצעו ללא מעורבותו – והן פרי הצעות של אילן ישועה לזאב רובינשטיין, שתיווך לכאורה במתן השוחד בתיק 4000. בין ההודעות שנכתבו על ידי ישועה, אותן הציג עורך דינו של אלוביץ', ז'ק חן: "מרגיש צורך עמוק לתקן את זה", "תגיד לי מה היא רוצה ונעשה עם ריאיון בלי ריאיון, לא חשוב העיקר שיהיה לה ולמשפחה קצת נחת", "כאיש משפחה כואב לי מה שעושים לה".

סנגורו של שאול אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, עימת את ישועה עם גילוי אפליקציית הקלטות על הטלפון שלו – כזו שלא נמסרה בתחילה לחוקרים והתגלתה רק על ידי ההגנה (ותוכנה צורף כראיות). הוא הציג לו מזכר שכתבה חוקרת בעקבות בדיקה שנערכו לטלפון הנייד שלו: "בעקבות התערבות של מומחי ההגנה התביעה בדקה שוב את הטלפון ומצאה כל מיני שיחות, והיא כותבת 'הקלטה של פגישה עם צדדי ג", כלומר, בניגוד למה שהעדת. תגובתך?".

ישועה: "לא זכור לי במה מדובר. לא זכור לי שהקלטתי אי פעם אנשים עם הטלפון שלי, בוודאי לא את שאול ואיריס. אני לא יודע במה מדובר. לא זכור לי שהקלטתי. יכול להיות שזה קשור אולי לסחיטה שניסו לעשות לנו. אמרתי לך שאף פעם לא הקלטתי שום פגישה".

עו"ד חן שואל: "העין השביעית מראיין עיתונאים בוואלה ומגלה כיצד במקביל לפיתוח מחלקת התוכן של וואלה הלך והתעצם מי שחולש על הכל וישועה לא מכחיש ומסביר את הכפפתה של המערכת לצרכיה העסקיים של החברה. אתה זוכר שהתראיינת, ונא תגובתך להצהרתך שהמערכת הוכפפה לצרכים העסקיים של החברה".

ישועה עונה: "לחברה יש גם שיקולים מסחריים ואני לא מתבייש להודות במה שמנכלים אחרים לא מודים. לפי מה שאני זוכר לא רציתי להכחיש כי כולם עושים את זה. אמרתי שם שהשיקולים העיתונאיים צריכים לנצח, ואני אומר שיכול להיות שזה שאני מתערב יכול להיות שזה טעות. אני מאשר שאני מתערב ואומר מדוע".

ברעם שאל את ישוע: "מה שאתה אומר בעצם שמה שאתה כותב לרובינשטיין זה בצורה מניפולטיבית, ואנחנו צריכים להסתמך על התכתבויות שלך, שהם לא באמת מה שהתכוונת". ישועה אישר.

לאחר שהציג לו מספר התכתבויות שבהן נראה ישועה כפועל מיוזמתו, עו״ד חן הטיח בישועה: ״אתה אתה הבנאי של כל הפלטפורמה הזו, אתה לא חלש ולא פסיבי ולא נלחץ. אתה יוזם, אתה עושה מניפולציות, אתה מעלה להם מנחה, אתה מלמד אותם את השיטה״.

השופט ברעם העיר לישועה: ״אתה לא חושב שזה לא לא לגיטימי, להיות במסגרת יחסים של טריידוף. זה כשלעצמו לא נעשה משום הסיקור המוטה. אדוני לא סותר את התיאוריה שהדברים האלה נעשים ממילא. הם מבקשים סיקור ואתה מבקש ראיונות״. ישועה: ״אמרתי שזה נעשה גם בכלי תקשורת אחרים, שזו חלק ממערכת היחסים שתמיד יש בין מסקר למסוקר בתקשורת״.

מנכ"ל וואלה לשעבר הוסיף כי הרושם שנוצר אצל 30 העיתונאים שהתראיינו בתחקיר "העין השביעית" היה "מוטעה". "זה לא מגיע לאחוז הלחצים הפוליטיים, ולא המסחריים, שהיינו בהם בזמן הכתבה הזאת", סיפר ישועה. עו"ד חן הקריא קטע נוסף מהכתבה, בה צוין כי "המנכ"ל אוהב להשפיל את העובדים בנוכחות חבריהם", ישועה נשאל אם זה תיאור נכון בעיניו, לכך השיב: "זה לא נכון, אני אומר מה שאני חושב. לפעמים עובד מרגיש קשה שעובד מעיר לו. הייתי לגמרי בגובה העיניים עם העובדים".

"היינו צריכים להוריד ידיעות על משפחות שכולות בגלל שזה לא מצא חן בעיניי משפחת נתניהו", העיד ישועה. עורך דינו של שאול אלוביץ' לישועה: האם אתה עדיין בדעה שראש הממשלה הורס את המפעל הציוני?- ישועה: כן

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים