שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אלימות מתנחלים זה איום אסטרטגי לאומי"
הורוביץ בקבינט
במהלך הדיון רה"מ בנט לא הגיב על הדברים, מטעמו נמסר לאחר הדיון: "אין מקום להכללות נגד המתיישבים, ובאותה מידה יש לטפל נחרצות בתופעות של אלימות"
ניצן הורביץ | צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר במהלך הקבינט המדיני שנערך בשבוע שעבר כי "אלימות מתנחלים זה איום אסטרטגי לאומי, פעולות מתוכננות שנועדו לשפיכות דמים". במהלך הדיון רה"מ בנט לא הגיב על הדברים, מטעמו נמסר לאחר הדיון: "אין מקום להכללות נגד המתיישבים, ובאותה מידה יש לטפל נחרצות בתופעות של אלימות". כך דיווחה הבוקר מוריה אסרף וולברג.

עוד דווח כי הורוביץ התייחס במהלך הדיון גם לאופן הטיפול של צה״ל באירועים הללו ולכך שהם צריכים לפעול יותר למיגור התופעה החמורה. שר הביטחון השיב שצהל עושה המון, מתגבר את המשטרה ושחיילי צה"ל שותפים לטיפול ומניעה של אירועים רבים.

השר אביגדור ליברמן הגיב בגל"צ על דברי השר הורוביץ: "תמיד יש שוליים שבשוליים, אבל מפעל ההתיישבות מייצג את ארץ ישראל הטובה והיפה – אי אפשר להכתים את כל המתיישבים. ניצן פונה לבוחרים שלו, אז נקבל את זה במסגרת מאמציו לשמור עליהם".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי על דברי שר הבריאות הורוביץ: "האיום האסטרטגי, מי שמחפשים דרכים לפלג ולחלק את הישראלים" עוד הוסיף רביבי "חבל ששר הבריאות לא נאבק למען הבריאות באותה נחישות בה נאבק נגד אחיו המתנחלים. אלימות בכל צורה בכל מקום ובכל חברה היא איום, נדמה לי שהרבה יותר אלימות כזו נצפתה בחודש האחרון בערי ישראל בשפלה עם רכבים ממולכדים ומתפוצצים. אלימות נראתה בחודש האחרון במלוא עוצתמתה גם במגזר הערבי לצערנו ברציחות אין סופיות ותקריות ירי".

"אין כאן כמובן הכשרה או אישור למי מהמתיישבים להרים יד, לא כלפי חיילים, לא כנגד יהודים וחלילה לא נגד שכיננו הפלסטינים. מי שנוהג באלימות פוגע בהתיישבות. אולם הנחישות והעקביות כפי שעולה מהדיווח על דיוני הקבינט בניסיון הורוביץ המשמש כשר הבריאות בנסיונותיו להדביק תווית של אלימים למתנחלים היתה חסרה במאבקו בקורונה, במאבק למען שיפור השירות לחולים ולמען הגדלת מספר המיטות בביה"ח".

"ראוי לו שאחרי חודשיים בהם מתו קצת יותר מ-1000 איש שהיו תחת אחריות משרדו יתמקד בהם ובדרכים להיערך לגל הבא וישחרר את כולנו מרדיפתו הבלתי מוצדקת אל מול העובדות". לדברי רביבי "האיום האסטרטגי הוא שרים פופוליסטיים שבמקום להתמקד בעבודתם ולאחד את העם מחפשים דרכים לפלג ולחלק את הישראלים למחנות".

בתגובה לפרסום מסר יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג: "מי שחושב שמתן במה למפלגות פוסט ציוניות בקבינט לא יביא להשלכות, טועה ומטעה. עצם העובדה שפעילות הסתה של עמותות חתרניות במימון האיחוד האירופי ומדינות נוספות, עושה את דרכה עד לישיבת הקבינט, מצביעה על הכישלון החמור בהרכב הקואליציה. אין מחילה למי ששותק כאשר בישיבת קבינט מדיני מתירים את דמם של מאות אלפי אזרחים, מלח הארץ שמהווים את חיל החלוץ בהגנה על מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים